MYOM
Hej!
jag fick vid UL i v 18 veta att jag har ett myom på höger sida av livmodern. Detta är 10x6cm. Retur på UL i vecka 32. Inga förändringar. Vill komma i kontakt m dig som har erfarenhet av myom under grav el efter grav.
Hej!
jag fick vid UL i v 18 veta att jag har ett myom på höger sida av livmodern. Detta är 10x6cm. Retur på UL i vecka 32. Inga förändringar. Vill komma i kontakt m dig som har erfarenhet av myom under grav el efter grav.
*puffar lite*
NinaFina: tack för att du svarar. Mitt växer i livmoderväggen.
Hur upptäcktes ditt? Har du haft nga besvär? Har du opererats? Vill/orkar du berätta?
Skönt att du inte har haft ont av det iaf. Det har inte jag heller. Inte för tillfället iaf. När jag fick återbesökstid på UL så var det för att kolla så att inte myomet tog upp för mycket plats i livmodern, men det va tydligen gott om plats. Jag var aldrig riktigt med på hur hon menade men det kanske satt "bra" till el på utsidan... *usch jag borde frågat mer* Jag har alltid haft "normala" blödningar vid mens. Inget missfall (vågar knappt säga det nu när jag e gravid i v 36. På UL sist så sa de att efter grav så ska jag gå på kontroller för att se hur det står till m myomet. Är det fortfarande lika stort el ger besvär så kan det bli operation. Men de verkar ovilliga att säga för mycket nu när jag e gravid...Jag bor i Gbg förresten
Ok, får väl hoppas att ngn vettig läkare bosatt sig i Gbg då
Jag förstår inte det där m krympa... Kan det göra det verkligen? Det är väl iofs bra, men det låter så konstigt i mina öron. Men kroppen är en mystisk sak, det har ju denna graviditet visat om inte annat