• Michan

Reda ut begreppen?

Jag e lite nyfiken...Gäller det överallt i alla kommuner att sambon till Pappan till barnen inte skall/behöver lämna in uppgifter om sin inkomst?
    Jag är bonusmamma till 3 killar å e nyfiken på om ja verkligen måste lämna in mina uppgifter till dem...

Lessen om ja hoppar in i tråden...

• Michan

Här så e de så att mina arbetstider spelar ingen roll dem utgår från Pappans så att säga,
    Ja håller me dej om Inkomsterna, det är så knäppt...allt..

• Michan

Hitta någe mera angående Inkomsterna?...Om vi bonusmammor måste uppge våra inkomster?

• Michan

Ja skulle gärna vilja trycka upp ett dokument om att ja Slipper skriva min inkomst å så. Mina tider är skit samma de bryr dem sej inte om vad jag förståt. Men på lappen där man skriver i sina inkomster så står det ju sambo, moder å så. Ja e ju sambo men ja e ju inte moder till barnen. Varför skall sambon skriva sina inkomster det skall ju vara skit samma, om man har en inneboende då? Då e man ju typ sambo man bor i hopp delar vissa utgifter osv, ska man då endå skriva sina tider,

Detta är så pissigt, Ja har läst på regeringens hemsida, skolverkets hemsida där står det bara Föräldrar vårdnadshavare, å ibland familj som består av Man kvinna barn. Så vi e ju en familj men ska då avgifter halveras då vi inte har dem hela tiden? eftersom vi bara är en "familj" varannan vecka. Visst dem ingår i min familj men ja e ju inte Mamma för dem. Varför ska de blir dyrare bara för att man har en sambo?

• Michan

Men oavsett vart man e skriven så har man ju två föräldrar...Barnen e skrivna hos oss, men dem vill fortfarande ha deras mammas Dåvarande sambos inkomst!....
    Gäller det där även om man bor varannan vecka?

Svar på tråden Reda ut begreppen?