• catja820

Någon mer med bebis och två hundar?

Hej!
    Undrar om det finns flera här inne på FL som har två hundar och en bebis?

Har två blandisar (2 och 5 år) samt en liten flicka på 6,5mån. Tycker att det är toppen med barn och två hundar men ibland är det jobbigt...

Hur är det för er? Vad har du för hund? Hur ser er dag ut med kissrundor och bebisen?

//Cattis

• Svar på tråden Någon mer med bebis och två hundar?
  • Jacqueline

har bara en vovve just nu men snart kommer de en valp..gubben tar ut hunden på morgonen innan jobb sen tar vi en lång promenad mitt på dagen..sen när gubben kommit hem så går vi en runda till.
    vi ska flytta till hus nu och då blir de ju lättare för då kan man ju vara ute i trädgården under dagen och ta en lång runda på eftermiddagen.
    Det går jätte bra att gå med hund och vagn iallafall =)

• Familjen B

Jag har 2 hundar (tibetansk Terrier) som är 2,5 och 6 år
    Har 2 barn 1 på 3år och 1 på 8 månader.

För oss fungerar det också bra men det är klart att ibland är det jobbigt, tyvärr så har jag lite problem med att 1 hund markerar inne och den andra hunden ligger och biter av pälsen på den andra, men det har blivit bättre så nu börjar dom nog anpassa sig till livet med småbarn.

Våran dag på ett ungefär:
    7.00 kissrunda
    10.00 motionsrunda
    17-19 lite längre kissrunda
    22 kissrunda

• Jacqueline
    Jacqueline skrev 2007-04-16 15:30:46 följande:
    har bara en vovve just nu men snart kommer de en valp..gubben tar ut hunden på morgonen innan jobb sen tar vi en lång promenad mitt på dagen..sen när gubben kommit hem så går vi en runda till.vi ska flytta till hus nu och då blir de ju lättare för då kan man ju vara ute i trädgården under dagen och ta en lång runda på eftermiddagen.Det går jätte bra att gå med hund och vagn iallafall =)
    glömde ju...vi har en Grand danois och även nya valpen är grandis
  • zippolina

Vi har en liten prasky krysarik 2,5 år gammal.... Henne går min sambo ut med varje morgon innan han åker till jobbet samt sista rundan varje kväll. På dagarna släpper jag ut henne på baksidan... går vi då en promenad i stället så får hon följa med.
    När min sambo kommer hem efter jobbet så brukar jag gå iväg med hunden innan middag.  
    Hon är liten och lämnar inte mycket efter sig annars... Ha ha...
    Ska snart flytta till hus och då får hon större frihet på baksidan... 

Sara
  • millan87

Har en 8 månaders valp amstaff/pitbull jättesnäll men lite busig o så en dotter på 1,5 vecka. Det är lite bökigt såklart, men man får ändå försöka få de o gå ihop. Främst e de jobbigt för att voven begränsar en från att göra saker som o åka iväg tillexempel när sambon jobbar. Hon vill helst inte va ensam, men sambon tar ut henne på morronen o så tar jag ut henne ungefär 2 ggr på dan o sen en kvällsrunda me sambon lr oss alla.

• Udda

Tjena!!

Japp har en liten bebis på 5½månad å sen har jag en schäfer tik på 4 år, en schäfer tik på 4½månad å en blandis på 8år... så här är det full rulle.
    Men sen bor vi i ett hus på 160kvm å har en tomt på 3000kvm så här är mkt spejs *skratt*

Schäfrarna tränar jag flitigt med i Spår å Lydnad.....

• Ms Ellie

Halloj, har en boxerpojke på 1 år, sedan 2 söner en 1.5 år och en 1 månad.... mycket jobb men det är samtidigt kul.

kissrunda på morgon
    motion kl 10
    kissrunda på em
    motion kl 18
    kisrunda innan sängdags
    vi letar hus desperat..... börjar bli trångt i en 3:a

• sam1

Hej, jag har två riesenschnauzrar, tikar, på 4 och 7 år samt en flicka på 2 och en halv månad.

Eftersom jag tävlar med mina hundar så får tjejen vara med ute och träna. Hon ligger oftast i vagnen när jag tränar lydnad eller sök. Min yngsta tik skall jag tävla appellspår med så vis träningspassen får barnet följa med i babybjörnen.

Jag har också två kvällar i veckan då jag kan åka iväg till brukshundklubben och träna själv med vovvarna. Då är pappa hemma med henne.

Husse tar flickorna på morgonpromenad på vardagarna innan jobbet.

Mitt stora problem är att jag inte får in barn, vagn och två stora hundar i bilen, så på vardagarna tränar vi i närheten av hemmet.

• vickas

Inte två hundar men en hund - en snart 7-årig Jack Russell tik. Vår dotter är 9 veckor och ännu så länge tycker jag inte att det är några problem att få det att gå ihop. Maken tar första och sista rundan och sen går vi två långpromenader med vagnen under dagen...men visst hade det suttit fint med hus

• vego paradiso

Jag är beräknad till den 26 april. Har en Jack Russel hane på 10 månader hemma. Får hjälp av sambon när han kommer hem, men på dagarna kan det vara krävande att aktivera honom... Inte så skönt att ta skogspromenader med stor mage och foglossning. Han älskar barn iaf och kommer nog tycka om bebben.

Svar på tråden Någon mer med bebis och två hundar?