• Anonym (Undrande)

Lån, billån trots betalningsanmärkning? Hjälp!

Är det någon här som vet något om lån trots betalningsanmärkning? Framförallt privatlån och billån?

Min Sambo har betalningsanmärkning hos kronofogden skulden ligger nu på runt 16 000. Vi håller på att betala av den. Han har en årsinkomst på 120 000 dock inte fastanställd. Jag har inga betalningsanmärkningar en inkomst på 80 000 (fast inkomst ett år föräldrapenning)Men dock heller inte fastanställd. Vi hade då tänk att söka lånet båda två för att öka chansen!

Någon som vet om vi har någon möjlighet att få något lån någonstans och i så fall vart eller är det helt kört för våran del?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Lån, billån trots betalningsanmärkning? Hjälp!
  • Anonym

Låter rätt kört med tanke på inkomster och anmärkningar...

• Anonym (1)

Prova med Bluestep, det är inte skyhög ränta där som många tycks tro, men dem bryr sig inte om betalningsanmärkningar, de kollar på betalningsförmåga.

• Anonym (hmm)

Antagligen omöjligt. Det brukar krävas fast jobb och inga betalningsanmärkningar på en person. Ingen av er har den kombinationen. Skulle isåfall vara om du kunde få det, eftesom du inte har några betalningsanmärkningar, men 80000 kr är ju inte en rätt så låg inkomst och jag vet inte om föräldrapenning räknas som fast inkomst. Men ni kan ju testa, det blir ju inte mer än nej.

• Anonym (Undrande)

Men bluestep har väl endast bostadslån?

• Anonym (2)
    Anonym (Undrande) skrev 2007-04-16 19:09:35 följande:
    Men bluestep har väl endast bostadslån?
    japp stämmer.. sitter själv med skulder och har du ingen som står för ditt lån är det rätt kört..
    Ett tips!
    känner ni någon på en bilfirma säljare tex? det gjorde vi och lyckades få ett lån även med anmärkningar och skulder .. inget högt dock men en bil blev det
  • trollet77

Man kan få billån hos bilfirma, det fick vi för några år sedan, då hade sambon skulder, han sökte själv (jag hade endast fp då) och han fick lån på ca 60000, men det räckte till den bil vi skulle ha.

• Bijouu

är det säkert att den inkomst du beskriver är FÖRE skatt?

• Birgitta2

En årsinkomst på 200 000 för två personer är väldigt lite. Att dessutom har andra skulder att betala samt betalningsanmärkningar, så skulle jag som bank inte låna ut några pengar till er.

• Anonym

det är ju så himmelens dyyyrt att ha bil... med era inkomster skulle jag inte dra på mig en så'n skuld om jag inte ABSOLUT MÅSTE...

men det var inte det frågan gällde. mitt tips är att ni ser till att få typ löneintyg från de ställen där ni har era inkomster ifrån. det kan åtminstone visa vad ni tjänat senaste tiden. sedan är det nog bara att hålla tummarna...

santander har varit rätt sjyssta när vi tagit våra lån där. bara man pratar med dom så brukar det mesta lösa sig!

Svar på tråden Lån, billån trots betalningsanmärkning? Hjälp!