hur många kalorier...
hur många kalorier ungefär innehåller en pizza?
hur många kalorier ungefär innehåller en pizza?
Alltså, jag är väldigt osäker men har hört (från icke helt vetenskaplig källa) någonstans mellan 1500-2000 kalorier. En pizza är alltså i princip rena döden för resten av dagsintaget...Men, som sagt, är EJ säker på om detta stämmer.
Beror helt vad som är på, men inte så mycket som 1500-2000 i vart fall!
En färdigköpt fryst pizza på 200g innehåller 490 kcal, då kanske du kan tänka dig på ett ungefär vad en hel färsk köpt pizza kan tänkas innehålla... Om du tänker att en Big Tasty (Bara hamburgaren!) På McDonalds innehåller nästan 900 kcal, så kan en pizza mycket väl innehålla 1000-2000 kcal, beroende på vad som är på. Så det så.
En pizza innehåller mellan 900-1000 kcal. Har svårt att tänka mej att en big tasty innehåller så mkt som 900 kcal men jag ska ainte säga att det är omöjligt. en big mac innehåller 525, en dubbel cheeseburgare 444.
AnLeNo: Som sagt, tror det beror helt och hållet på vad man har på pizzan. Käkar du en stor pizza med oxfilé och bearnaisesås på kan jag tänka mig att det blir mycket mer än 1000 kcal. Enligt McDonalds hemsida så innehåller en Big Tasty 850 kcal och en Big Tasty Bacon 995 kcal, så man ska inte låta sig luras.
En pizza från restaurang snittar mellan 1000 - 1500 kcal, närmare ett dagsbehov av kalorier...
Ja fy, det är hemskt. Pizza som är så förbaskat gott!
Ja, pizza är "äckel-gott"! Man njuter medan man svullar i sig den, sen lider man i ett dygn efteråt!