• LaFontaine

Är Zara gnälliga med reklamationer?

För några månader sedan köpte jag ett par skor på Zara som nu spruckit i skinnet. De är använda tre gånger. Än har jag inte hittat kvittot och har hört att Zara är ganska så gnälliga vad gäller reklamationer? Någon som vet hur det egentligen ligger till?

Just nu lider jag av europas värsta PMS och är på bråkhumör, men vet ju tyvärr inte om jag är det på torsdag när jag reklamera skorna

• Svar på tråden Är Zara gnälliga med reklamationer?
  • fruV

Hej! Har du betalat med kort är det inga problem! Ta med kontoutdrag så borde det inte vara några problem att i alla fall byta skorna.

♥Mamma till Thea 060915♥
  • nica83

Jag tycker de har varit lite knepiga när jag bett dem om en ny vara från lagret (innan jag betalat alltså) pga av att den jag skulle köpa var trasig och inga andra fanns framme. Hoppas det går bra att byta, självklart ska de inte gå sönder!

• Mama2B

Har ingen aning om hur de är på Zara, men om de bara är några månader gamla så bör det inte vara några problem. Kvittot bör de ha kvar i sin databas. Ring och kolla först!

Efter 6 månader ligger bevisbördan på kunden dvs att du måste bevisa att det är ett fabrikationsfel och inte ett hanteringsfel.

Numera är ju dessutom reklamationsrätten förlängd till 3 år.

Lycka till!

• LaFontaine

Nej, inte ska de gå sönder efter tre användningar. Jag har som sagt PMS och är på krigsstigen. Vi får se om jag är det på torsdag också

Personligen tycker jag att Zara är gnälliga vad gäller det mesta, men skorna var ju så fina att jag var tvungen att köpa dem.

• Ungen

Om det framgår på skorna att de är köpta på Zara ska inte kvitto behövas. Du vill reklamera.

Nihil est incertius vulgo
  • VeraP

Finns du i Sthlms-trakten så rekommenderar jag att du pratar med Zara i Täby - klart trevligast. Personalen på butikerna i city verkar ha en liten annan... policy...kan vi väl kalla det.

• LaFontaine

Ungen: Jag vet hur regelverket ser ut, men jag har hört att Zara är jäkligt kinkiga med både vanliga byten och reklamationer. Lyckligtvis står det Zara i skon. Jag vet till och med vilket datum de köptes (jag tog en bild på dem med mobilen för att skicka till min lika sko-tokiga mamma )

Tack för råd och tips från er alla!

• Ungen
    LaFontaine skrev 2007-04-16 22:07:57 följande:
    Ungen: Jag vet hur regelverket ser ut, men jag har hört att Zara är jäkligt kinkiga med både vanliga byten och reklamationer. Lyckligtvis står det Zara i skon. Jag vet till och med vilket datum de köptes (jag tog en bild på dem med mobilen för att skicka till min lika sko-tokiga mamma )Tack för råd och tips från er alla!
    Om de inte tar emot reklamationen det är då man ska skrika Cool eller nåt... haha
  • LaFontaine

Det gick hur smidigt som helst. Skorna skickas imorgon till en skomakare och jag får dem på måndag.

• Ungen
    LaFontaine skrev 2007-04-19 18:51:14 följande:
    Det gick hur smidigt som helst. Skorna skickas imorgon till en skomakare och jag får dem på måndag.
    Skönt, då slapp du skrika

Jag laddade som tusan en gång när jag skulle reklamera för att jag innan hade haft ett dåligt bemötande. Jag gick dit och lät förmodligen som en kulspruta, drog en lång harang. Då sa expediten självklart och fixade det jag ville. Snacka om att vara snopen.
  • LaFontaine

Ungen: Min pms är numera borta så jag var inte så skriksugen längre. Däremot ska det bli hemskt spännande att se hur de fixar skorna. Skinnet har ju spruckit. Jaja, det är inte min huvudbry

Svar på tråden Är Zara gnälliga med reklamationer?