• ninni73a

Kan man kalla sig MAMMA när man gör sådär?!

Silverkatten06 skrev 2007-04-16 23:40:01 följande:
    Föresten så tycker inte jag att man ska kräva/begära ngt av mor- och farföräldrar oavsett om de är biologiska eller inte, det är ju inte deras barn och inte deras skyldighet på nåt sätt, men det var inte det jag menade med mitt inlägg. Dessutom var det inte menat som kritik utan bara en nyfiken fråga. Jag kanske är konstig eller lyckligt lottad eller nåt, men i vår släkt har vi aldrig gjort skillnad på syskon oavsett hel- eller halvsyskon. Får den ena får den andra och har man inte råd till båda får ingen.. Men vi kanske är ovanliga i vår släkt, vi tittar inte så noga på blodsbanden...
    Vi gör inte heller skillnad på gemensamma barn o bonusbarn. (Hoppas jag!) Jag är bio-mamma till alla tre så det kanske är svårare att se, MEN min man är fantastiskt rättvis.
    Barnen har i och med min nye man fått ännu ett par farföräldrar. Min dotter har nästan fått en extra-pappa i mitt ex. Jag hade köpt cykeln till pojken och sen pratat med morfadern hur han såg på saken, om han ville vara med och betala. Men som sagt, ja tycker inte man kan KRÄVA nåt av några morföräldrar, bara önska! Om mina barn kommer och kräver saker till sina barn en gång i tiden så skulle ja bli arg, för så har jag inte uppfostrat dem.

Lycka till! Om inte alla vuxna i en bland-familj och exen osv är VUXNA nog att inse att det är för barnens skull så är det inte lätt att ändra på det. Man får bara göra det bästa av det!
Svar på tråden Kan man kalla sig MAMMA när man gör sådär?!