• Mia m Rasmus

Slag i magen på jobbet

Fick idag 2 hårda slag på vänster sida i magen utav min brukare. Har efter det kännt bebben lite grann långt ner i magen. Hade du ringt till bm och bett att få lyssna på hjärtat eller hört om det är någon fara iaf?

Är i v 27

• Svar på tråden Slag i magen på jobbet
  • JennyCB

Jag hade oxå ringt BM.
    Är detta något vanligt, att din brukare går så här?
    Jag hade nog inte vågat gå till jobbet

ღ ♥ ღ Älskade Lukas ღ ♥ ღ
  • Mia m Rasmus
    JennyCB skrev 2007-04-17 10:01:49 följande:
    Jag hade oxå ringt BM.Är detta något vanligt, att din brukare går så här?Jag hade nog inte vågat gå till jobbet
    Näe det händer inte särskilt ofta. Men om hon blir väldigt arg kan det hända. Kanske 1-2 ggr/ månad
  • Emma La

Vilken vecka är du i? Ska du verkligen jobba om det finns de riskerna? Jag jobbar m utagerande barn o sökte havandeskapspenning, men fick det inte även fast jag har hot o våld i min vardag på jobbet. Ska träffa en läkare på torsdag o höra vad han säger. Just nu är det lugnare på jobbet, men för ett tag sen fick jag flera sparkar riktade mot min mage o det kändes så himla jobbigt o jag blev så orolig för att det skulle hända igen. Min barnmorska var verkligen bekymrad över min arb.situation.

• adrenalin

och för att svara på din fråga är det säkert ingen fara, men som andra skrivit är det alltid bäst att fråga ett proffs ifall man är orolig.

Kan iaf berätta att min första graviditet var jag jätteorolig över minsta stöt på magen.
    Nu har jag en 1½-åring som klättrar på min mage och hoppar och håller på! Det går bra!

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Mia m Rasmus

Ringde till förlossningen vid lunch igår, fick då veta att det troligen inte var någon fara iom att jag inte haft blödning eller ökade flytningar. Valde att avvakta ett tag.

När jag sedan på kvällen skulle ta ett bad så upptäckte jag väldigt tjock flytning, har inte haft det innan. Ringde förlossningen igen och då tyckte dom jag skulle komma dit för en koll iaf. Så ordnade barnvakt och sedan for vi dit. Fick lyssna på det lilla hjärtat samt se bebben på ul. Allt såg bara bra ut och bebben mådde bara bra.

Den buffade och sparkade som bara den såg man på ul, men jag kände inte ett smack

Ska ringa min chef imorgon och berätta vad som hänt, får höra vad hon säger då. Har även gjort en anmälan om tillbud på jobbet och sen så finns det ju dokumenterat i journalen på förlossningen också om det skulle tillstöta något.

• My05

Hoppas du blir omplacerad annars borde du få HP pga riskerna på jobbet. Sök!!

• Mia m Rasmus
    My05 skrev 2007-04-18 07:49:28 följande:
    Hoppas du blir omplacerad annars borde du få HP pga riskerna på jobbet. Sök!!
    Har sökt hp och hoppas på att få det beviljat, men då är det ändå fram tills 28 maj som jag måste jobba. Kan inte bli omplacerad då det inte finns någon brukare enl min chef som passar. Hon har bara en man, men då är det väldigt tungt istället.
  • annie dark

Känner en tjej som jobbat på ett ställe för vuxna med autism, blev du gravid när du jobbade där skulle du omedelbart gå till chefen.
    Man blev omplacerad direkt eftersom en gravid tjej som jobbat där fått en spark i magen.
    Man kan få hp tidigare, läste om ngn som jobbade som brandman och fick från v.8.
    Ring FK och fråga tycker jag.
    Själv skulle jag inte våga gå till jobbet om ngt sådant hänt.

• Suzisuze

Mia med rasmus- att utsättas för våld i arbetet är inte acceptabelt, jag vet de som blir omplacerade direkt när de har yrken som e så pass utsatta för risken för våld. Inget ont talat om de som slår, sjuka människor osv-MEN man kan inte tänka så, andra får ta över din arbetsuppgift å du bör få nya eller nya brukare med kanske mindre våldsbenägenhet- du kan skada dig illa å barnet!!!!! Plus att en 2 åring som busar med sin gravida mamma, som ngn skrev innan, kan inte jämföras med en våldsam vuxen. Det e inte alls samma sak! Så ta ingen onödig risk!!!!!!!

• Suzisuze

oj..lät kanske arg i mitt inlägg-menade inte så. mest vill TS väl- å hennes barn såklart

• My05

HP får man från när det behövs om det är så att det finns risker på jobbet och inte går att omplacera. Det är bara HP man får på grund av problem under graviditeten som är tidsbegränsad!!!!!!!!!!!!!!
    Jobbar själv inom psykiatrin, fick HP från vecka 25 förra grav.

Svar på tråden Slag i magen på jobbet