• Lolilla

Tung mc?

Kort och gott: vad räknas som tung mc. Vilka regler gäller för att få övningsköra privat? Vad är en bra nybörjarhoj? Hjälp en liten lost kicka nu...

• Svar på tråden Tung mc?
  • Lolilla

Är "tyvärr" över 24 med så det är inget problem
    Har faktiskt kollat mycket på just Viragon, gillar den.

• azofia

Lolilla: klart man kollar på det som är snyggt! Ha ha.. man vill ju inte ha en ful hoj heller!
    Jag vill ha en lila....

• azofia

KJN: ja det är ju så att man kan gå direkt på A-kort.
    Men de som inte behärskar hojandet blir ju inte heller godkända på uppkörningen. Det är ju därför man övningskör så att säga....

Den största riskgruppen som jag ser det är alla de 40-talister som fick a-kortet gratis med b-kortet som nu glatt kan gå o köpa sig en fläsk-hoj utan några som helst lektioner eller prov.

• azofia

Suzuki Bandit rekomenderade min sambo mig.....
    Honda Hornet pratade han om också.
    Yamaha Fazer var tydligen också bra.

• Lolilla

Ska kolla runt lite mer då
    Tar den som är snyggast, så blir man i alla fall ett vackert lik, tillsammans med hojen

• Lolilla

Har kollat vidare lite på tipsen jag fick, men Viragon leder överlägset.
    Tack för tipsen i alla fall!

• Oneleg Jämtland

Ducati Monster, finns i varierande motorstorlekar... Olsagbart ljud. Men du kanske är mera inriktad på customhojar?

Skulle jag ha mc igen ligger en Monster S4 högt på önskelistan.

• Lolilla

Ducati är inget för mig. Den enda som skulle bli glad i så fall är väl gubben för han gillar dom Jag är mer inne på custom som jag tycker är snyggast

• Virriga Vera

Tycker att alla Ducati jag hört låter som om motorn skulle skära när som helst. Tydligen SKA de låta så.

• Oneleg Jämtland

Ååå... kommer ihåg ljudet av ventilklatter, ljudet från torrkopplingen och ljudet då den startar som om det vore igår...

Sedan snarkandet då man slår av på gasen inför en kurva, nackhåren reser sig...

Och ja, de SKA låta så. *L*

Hur många tysta HD finns det? Bara då de är nya...

Svar på tråden Tung mc?