• ImseVimse78

Bulgarien - all inclusive?

Vi har tänkt resa till Bulgarien i slutet av augusti och funderar på om man ska boka all inclusive eller ej. Det är jag och min man och vår dotter (14 månader vid restillfället) som ska åka. Är det någon som har erfarenhet av all inclusive, är det värt det eller? Bulgarien ska ju vara billigt i sig?

• Svar på tråden Bulgarien - all inclusive?
  • MERlight

Jag har köpt all inclusive när jag åkt till ställen som tex Maldiverna för där finns det ju ändå knappt några resauranger att välja mellan (lite olika mellan öarna). Men när jag varit på ställen som tex Bulgarien så tycker jag att halva nöjet är att gå ut på olika ställen och äta, men det beror ju så klart på vad man tycker.

• Urpan

Åker man med barn så skulle jag ta all inclusive! För ni kan ju faktiskt gå ut o äta en kväll i af.

• ImseVimse78

MERlight>>> Så har vi också funderat, tänkte mest att det kanske skulle vara bekvämt när man har en liten, men det är ju som sagt halva nöjet :) Var i Bulgarien har du varit? Vi funderar på Sunny Beach eller Albena.

• MERlight

Vi var i Sunny Beach men det är väldigt många år sedan (ca 10 år sedan). Jag tyckte inte att maten var någon höjdare tills vi hittade ett ställe i Nessebar där det var riktigt gott och där åt vi sedan resten av tiden. Men jag har hört att mycket ändrats sedan dess och att mat osv blivit mycket bättre plus att det fortfarande är billigt.

• Pebbles82

Nu var det visserligen 4 år sen jag var i Bulgarien, men då hade de visserligen många restauranger, men utbudet på mat var uruselt enligt mig... Dessutom blev många magsjuka av maten och det slutade iaf med att man åt på hotellet. Jag rekommenderar nog all inclusive, det går ju åt en del glass och läsk till barn som faktiskt redan då är inräknat!

• JennieP

Vi var i Albena i juni -06 och bodde all inclusive halva resan för det strulade med vårt hotell. sonen var då 11 mån ca. och det var super skönt!! Vill man gå ut och äöta så är det inte så dyrt så det kan man ändå göra

• Fiffie

Hej Hej! Vi var i Sunny Beach i augusti 05 och bodde på hotell Hrizantema med all inclusive, hade då med oss dottern som fyllde 1 i samma veva och all inclusive var kanon när man hade barn med sej, man kan ju gå ut och äta ändå, det är ju inte mycket pengar man talar om för en middag ute.

Nu åker vi till Sunny Beach igen i slutet av maj då dotter nummer 2 fyller 1 år.. Denna gången ska vi bo på hotell Dunav, även där med All inclusive..

Fråga gärna om du har frågor, sen i övrigt är sunnybeach billigare än Albena

»-(¯`v´¯)-» Nell och Novas mamma »-(¯`v´¯)-»
  • ImseVimse78

Tack för alla svar! Får prata ihop mig med maken här hemma, men det känns som det lutar åt all inclusive. Det blir ju inte så mycket dyrare och känner man för det så kan man ju alltid gå ut och äta på kvällen iaf.

Ni som varit där, vilket bolag har ni åkt med?

• JennieP

Vi åkte med Ving och bodde på deras resort i Albena, vi var de första att bo där. Super fint var det! i lägenhetne fanns ök, 2 badrum, varje säng var 1.20! hehe

• Fiffie
    ImseVimse78 skrev 2007-04-17 12:28:59 följande:
    Tack för alla svar! Får prata ihop mig med maken här hemma, men det känns som det lutar åt all inclusive. Det blir ju inte så mycket dyrare och känner man för det så kan man ju alltid gå ut och äta på kvällen iaf. Ni som varit där, vilket bolag har ni åkt med?
    Åkte med och kommer åka med Apollo
  • bubblifer

Hej!Fråga till erfarna barnresenärer
    Jag och min sambo funderar på att åka med våran dotter i slutt på maj början på juni. Då kommer hon att vara 4 månader. Jag helammar, tycker ni att man ska välja lägenhetshotell eller spelar det någon roll? Andra tips är oxå välkomna.

• Fiffie
    bubblifer skrev 2007-04-19 08:41:21 följande:
    Hej!Fråga till erfarna barnresenärerJag och min sambo funderar på att åka med våran dotter i slutt på maj början på juni. Då kommer hon att vara 4 månader. Jag helammar, tycker ni att man ska välja lägenhetshotell eller spelar det någon roll? Andra tips är oxå välkomna.
    Helammar du så finns det ju ingenting du behöver speciellt i ett lägenhetshotell, jag personligen skulle tagit me ersättning ifall någonting nu skulle strula till sej med amningen vid klimatändringar eller liknande.. Kanske inte är så lätt att hitta ersättning där nere När vi åker har vi alltid vattenkokare med oss eftersom vi har 2 vällingdrickande barn, simpelt och kopplas ju bara i väggen :)
Svar på tråden Bulgarien - all inclusive?