• xxmeyaxx

Sover dåligt, ständig huvudvärk och gravid..

Började känna huvudvärken i fredags. Mådde dåligt och tog mig en Panodil och sedan en till på kvällen (efter att noga läst att det är helt okej för gravida att ta sådana, är i v.16..). Lördagen fortsatte med huvudvärk och nu har jag haft en huvudvärk som väljer att komma och gå lite som den själv vill.. sedan dess.

Jag tycks inte bli av med den och vill inte äta mer Panodil. Har tagit en varje dag. Nu vägrar jag. Vill verkligen inte, även om det känns enormt lockande.

Är ständigt trött, men när jag ska sova så verkar jag mest halvsova.. för det spelar ingen roll om jag sover 4 timmar eller 12 timmar. Jag är lika trött ändå. Plus huvudvärken.

Jag är så trött på det här och funderar på att ringa min barnmorska imorgonbitti för att se om hon kanske vet vad det är. Sambon tror på vätskebrist. En vän tror på dåligt järnvärde..

Någon som har varit med om samma sak eller som faktiskt vet vad det kan vara?

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Svar på tråden Sover dåligt, ständig huvudvärk och gravid..
  • stoltmamma76

Jag hade en ihållande huvudvärk i ca 3 veckor som sedan bara försvann, så det kanske är ganska vanligt under graviditeter.
    På mig hjälpte inte värktabletter tyvär
    Hoppas inte det håller i sig lika länge för dig, lycka till

mamma till 4 tuffa grabbar och härligt gravid igen! Vecka 20
  • xxmeyaxx

Tabletter hjälper ju för mig och det är därför jag också oroar mig lite.
    Är rädd att jag ska knapra för mycket..

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • stoltmamma76

Bara du inte tar mer än vad man får så är det ju ingen fara, men jag förstår hur du menar jag kände likadant.

mamma till 4 tuffa grabbar och härligt gravid igen! Vecka 20
  • Disela

Jag hade likadant.. Äter nu järntabletter (niferex) omega3 tillskott (efantal) och mittval kvinna tabletter. Har ingen huvudvärk alls längre. Trött är väl något som här till i början, mitt släppte i v. 16-17 eller liknande. Så testa tabletternaspeciellt mitt val kvinna och järnet.
    Nu börjar dock tröttheten komma tillbaka, men det beror på sömnbrist (v.37).. Så jag hoppas att det löser sig, det är hopplöst med huvudvärk. Och just det, drick mycket vatten och apelsinjuice!

Väntar på Krypet
  • Talullahbell

Hur är ditt blodtryck, kanske det som orsakar huvudvärk... själv hade jag havandeskapsförgiftning o led av konstant h-värk.. men jag tror inte det är så i ditt fall.

Lea & Emma
  • xxmeyaxx

Max 8 tabletter / dygn står det.
    Och hittills har jag tagit 1 tablett / dygn (bortsett från fredagen, 2 st).

Idag har jag inte hunnit tagit någon än.
    Funderar på att försöka hålla mig undan och dricka mer vatten än vanligt.

Disela.
    Jag åt mitt val kvinna fram till v.9 ungefär... Men slutade då jag mådde illa och det värsta illamåendet gick över i och med när jag slutade ta den. Ska kolla med bm om det kan vara brist på järn.

• after eight

Det låter som ett klockrent fall av järnbrist, trötthet och huvudvärk.

Varje uppförsbacke har sin nedförsbacke
  • xxmeyaxx
    after eight skrev 2007-04-17 13:10:54 följande:
    Det låter som ett klockrent fall av järnbrist, trötthet och huvudvärk.
    Kan man få hjälp med det?
  • Talullahbell

ja, niferex på apoteket..

Lea & Emma
  • Disela

ja järnbristen kan man få hjlp med. Järntabletter går att köpa receptfritt på apoteket. Man kan bli dålig i magen av dem dock. Men gå till apoteket och fråga. Jag äter niferex.

xxmeyaxx skrev 2007-04-17 13:12:13 följande:
    Kan man få hjälp med det?
    Väntar på Krypet
  • Talullahbell

antingen blir man hård i magen eller lös... lite tråkigt men men

Lea & Emma
  • xxmeyaxx

Idag ringde jag till MVC och fick prata med en bm. Ska få komma dit imorgon och ta prov för blodvärdet osv.

Svar på tråden Sover dåligt, ständig huvudvärk och gravid..