• Lillflickan

Någon som har soleksem ?

Finns här någon som har soleksem ?
    Hur ser det ut ?

Efter utevistelse i helgen har jag fått kliande prickar på armarna. Mest kring armbågen.
    Lite röda, lite upphöjda.
    Misstänker att det kan vara soleksem, men vet inte. Har fått en liten bränna av solen.

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Svar på tråden Någon som har soleksem ?
  • Fidelis ad urnam

jag har!
    Det blir röda kliande utslag, oftast i "klase".
    Får på armar, i ansiktet osv.
    men för mig försvinner de under försommaren.

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Lillflickan

Har du dom jämt ?
    Mina sitter också ihop i klasar. Inte mycket men tillräckligt för att det ska vara irriterande.

Kan man bli av med dem ?

• Fidelis ad urnam

jag har dem varje eviga vår.
    Men så försvinner de i juni, när huden har vant sig.
    När jag är utomlands får jag aldrig soleksem.

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Lillflickan

Finns nåt att smörja med så de inte kliar så förbaskat ? Generad

• Fidelis ad urnam

Smörj med kortison, det hjälper för mig.
    Jag vet att de kliar, utav bara H-VETE!

• Lillflickan

Tack för dina svar.
    Ska smörja och se om det hjälper.

Hoppas de ska bli mindre blossande röda också.

• Asil1

Jag har soleksem. Men det blir som sagt bättre när jag varit ute i solen i lagom mängd under någon månad. Det har blivit bättre ju äldre jag blivit. När jag var liten var det fruktansvärt! Men utsätt inte armarna för någon sol nu till det har lugnat sig.

• Lillflickan

Kommer det av solen eller kommer det från ingenstans ?

Har aldrig haft problem förut, det kom nu i helgen.
    Känns lite som nässelutslag.

Har ni bilder på era ?

• Asil1

Mina kommer av solen.
    Jag har inte hunnit få några ännu. Men det kommer väl. Det blir lixom varmt över armen och så blir man röd o får röda prickar.

• nipper tippan

Jag brukar äta betakaroten tabletter från hälsokosten under sommar halvåret och får inte lika illa soleksem längre.Värt att prova hjälper mig.

• Emmies mamma

Jag har lidit av soleksem alla somrar som jag kan minnas. Men inte förra! Började dricka en sån där hälsosam "juice" som heter Xango. Bra mot allt möjligt sägs det. Är ganska skeptisk måste jag säga, men när vi var mitt i juli så slog det mej att jag inte hade haft en endaste kliande prick!

Hemsidan: www.xango.com/sweden/drink/

Detta är inte något som jag säljer eller har någon egen vinning av så jag hoppas att inte detta tolkas som reklam. Jag blev verkligen hjälpt så det kanske skulle vara värt att testa?

• kristallen

Här är en till som får väldans mycket soleksem!

Hade väldigt mycket förra sommarn, speciellt så sätter det sig i ansiktet! Blir helt torr och röd och så gör det ju väldans ont, kliar ju som sjutton också. Brukar bli helt rödflammig och prickig och sen när det börajr gå över just på det ställer så blir man ju torr som en sjutton!! Såå himmla jobbigt!!

JAg har hört att man ska sola lite smått hela året runt(solarium). Just för att huden ska vänja sig lite tills man kommer ut i den riktiga solen. Men har själv inte provat om det funkar, är inte så mycket för att sola så mycket. Men det kanse är värt och prova sen för nån annan !

Jag brukar få gå nästan helt tänkt med kläder när solen är som värst och helst är jag inte ute  mitt på dan! Vet ju hur ont en kan få och skit jobbigt när det är varmt för då kliat det ju ännu mer!

Men här fanns ju lite tips och prova ser jag !

Alexander&Kristoffer ska få ett syskon BF 23maj!!!
Svar på tråden Någon som har soleksem ?