• Skorpan081

Malta med 7-månaders bebis

Vi funderar på att åka till Malta i början av maj. Vår son är då 7 månader.
    Någon som varit på Malta som vill dela med sig av tips och råd på vad man ska ta med och vad man ska tänka på.
    Han helammas i stort sett nu, går lite långsamt med introduktionen av annan mat...så jag kommer fortsätta amma mycket.

• Svar på tråden Malta med 7-månaders bebis
  • Birgitta2

Beroende på var ni skall vara på Malta så är det både bra och dåligt. Sliema och Valetta med omnejd är definitivt inte barnvänligt anser jag. Oerhört mycket trafik, inga stränder... "bara" en lång strandpromenad (dock ingen strand, bara en hamn). Malta har överlag oerhört dåligt med stränder. Det är en klippö. Bugibba har jag förstått skall vara fint. Och där skall man nog bo om man har barn.

• Annikamed2barn

Håller med föregående talare, Malta är inte särskilt barnvänligt. Det finns sandstränder på ena sidan ön men de mesta restauranger och affärer ligger inte där. Sedan älskar jag Malta men jag hade nog hellre valt något ställe med sandstrand....

• Skorpan081

Hmm, okej. Fast vi tänkte nog inte sola och bada så mycket.

• Annikamed2barn

Vad ska ni göra då? Jag älskar som sagt var Malta!

• Skorpan081

Verkar finnas hur mycket som helst att se och göra (intressant historia). Vi tänkte bara vara där i 4 dagar också.

• Skorpan081

Fler med Malta-erfarenheter?

• skrattmaja

vi var på malta på vår bröllopsresa så jag vet inte om det är därför jag tycker så otroligt mycket om malta.

vi bodde i mellieha men åkte istort sett över hela malta med deras lokalbussar vilket jag tyckte var mkt smidigt när vi var två men vet inte hur det skulle gå med vagn. vi hyrde inte bil men det kan man ju göra om man vill men vänstertraffik är ju lite knepigare....

visst finns det en massa saker att se men vet inte om det är så lätt med en liten parvel, badutflykt med snorkling var ju hur mysigt som helst.

själva ska vi åka till kreta i nästa vecka med vår 10 månaders och vi tror mest att det blir hotellet med omnejd och någon kortare utflykt.

Bugibba har ett McD med en helt underbar utsikt över vattnet..... tror det var McD i alla fall el ngn annan snabbmatskedja. Bugibba kändes som det var mkt barnfamiljer i men även där vi bodde mötte vi en hel del familjer....
    Eftersom ni inte skulle sola o bada så är det ju inte ngn idé att tipsa om stränder men vi hittade en supermysig strand.....

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • Skorpan081

Tack för alla tips hittills! Bugibba ska jag kolla lite närmare på.

• AnnamedAochJ

Jag bor på Malta...hör av dig med dina funderingar vet jag! Själv ska jag precis ut en sväng men jag ska läsa igenom och kommentera senare idag.

Alex, Alex världens bästa Alex
Svar på tråden Malta med 7-månaders bebis