Nu är jag hemma igen. Får se hur långt svar jag hinner med innan lillen får nog
Vi tar det från början. Jag håller med ovanstående att Malta inte är speciellt barnvänligt pga följande :
det finns mest klippbad och så några fulla sandstränder.
det är alltid trångt på bussarna, ibland svårt att få plats själv, ännu värre med barnvagn.
MEN, folk har ju barn även här
Mina råd är som följer (när man reser hit med barn) :
Ta gärna med en sulky, inte en stor och bred emmaljunga vagn, det kan krävas tvära svängar och trottoarerna är smala ibland.
Hyr bil istället för att åka buss, det är inte så dyrt. Visst det är vänster trafik, men man får ta det lugnt och alla hyrbilar har reg nummer som slutar på bokstaven K och det innebär ju att folk vet när det är turister som är ute och har därmed lite bättre tålamod. Skönt att kunna ta sig när man vill och var man vill utan att trängas på buss och inte ha några problem med att få med sig vagn/sulky.
Bo gärna i Bugibba, här finns en mysig promenad längs med vattnet och många restauranger plus att det i maj är enklare att hitta pakerings plats om man har hyrt bil jämfört med Sliema. Även i Sliema finns dock promenad. Och som Skrattmaja sa, det är i bugibba Mcdonals ligger precis vid vattnet.
I övrigt är malteserna oftas trevliga människor och att ha med sig barn brukar inte vara några problem, dock finns det nog inte barnstolar på några restauranger, men det brukar nog lösa sig ändå, vagnen kan ju funka.
Om jag kommer på nåt mer återkommer jag, fråga gärna på om du har några specifika frågor så svarar jag. När är det ni hade tänkt komma? I maj va? men vilket datum?