• Sicali

Min son kommer aldrig ha en morfar och det gör ont.

Måste bara skriva av mig lite känner jag, behöver det verkligen. Kanske är det nån som är i samma sits. Jag har inte haft kontakt med min pappa på många år, det har aldrig någonsin varit tät eller regelbunden kontakt men senare tog den alltså slut helt. Han har aldrig varit intresserad helt enkelt och låg ofta och sov eller liknande när jag hälsade på farmor som bodde ganska nära honom. Det ligger även mer bakom som gör att jag inte vill återuppta kontakten, han är en märklig människa.
    Jag har inte direkt sörjt eller tänkt på honom sedan kontakten försvann, inte heller tänkte jag på det när jag själv fick barn. Nu är sonen två år gammal och älskar att titta i fotoalbum, han tar fram dem själv och sitter och bläddrar i.
    Så idag fann jag honom på golvet, med ett kort från min barndom där min pappa är med. Jag pekade på honom och sa lite förstrött att "där är din morfar". Sedan dess har sonen till och ifrån under dagen sagt "morfar" och bett att få se kortet igen. Nu först, när jag hör honom säga det så gör det ont, riktigt jäkla ont. För min son kommer aldrig att få någon morfar som andra barn har, hans morfar kommer aldrig få veta vilket underbart fantastiskt barnbarn han har.

• Svar på tråden Min son kommer aldrig ha en morfar och det gör ont.
  • burtok

Det är kankse inte svar på din fråga men min dotter kommer inte helelr att kunna träffa sin morfar pga att han gick bort innan hon föddes... Och familjer ser ut så idag... Alla finns inte där.. man har mamma och ex kalle och sedan pappa med stina, farmor och pelle , och sedan bara farfar... Familjebilden ser annolunda ut idag än det oftast är i barnböcker....

• Majsan70

Precis så har vår dotter det med sina farföräldrar. De finns där, men hon kommer aldrig att få ha dem som "sina" Hon pratar mycket om sin farfar och såeciellt mycket blir det så när de stora barnen är med sin farfar eller farmor.

Min pappa är död sen 2 år tillbaka, men min styvfar är den som har agerat morfar hela tiden för barnen, så där har de inte lidit någon "förlust".

• Sicali
    burtok skrev 2007-04-17 20:10:18 följande:
    Det är kankse inte svar på din fråga men min dotter kommer inte helelr att kunna träffa sin morfar pga att han gick bort innan hon föddes... Och familjer ser ut så idag... Alla finns inte där.. man har mamma och ex kalle och sedan pappa med stina, farmor och pelle , och sedan bara farfar... Familjebilden ser annolunda ut idag än det oftast är i barnböcker....
    Ja den gör ju det och det är ju egentligen bra eftersom de barn som inte har det enligt sagoböckerna slipper vara så annorlunda. Men ändå skulle jag önska att det var som i böckerna ändå litegrann.
  • ros72

Jag förstår dig - min pappa dog för ca två år sedan.

Min yngsta var då ett och min äldsta var tre. Min äldsta minns honom, men han kommer aldrig att se dem utvecklas.

Svar på tråden Min son kommer aldrig ha en morfar och det gör ont.