• Cissih

Infantil spasm tråd...Hjälp....

Hej,
    ska försöka hjälpa dig så gott det går.
    1. slog ut med armarna samtidigt som han nickade med huvudet. Var vid medvetande hela tiden.
    2+3. Först fick han sabrilex som trappades upp allt eftersom det inte hjälpte + att han åt Benadon (B6-vitamin) som har en viss effekt i samband med sabrilex. När inte maxdosen hjälpte sattes zynachten in. En cortisonspruta som vi åkte till lasarett och BVC och tog dagligen.
    4. Efter 2 månader gav det resultat och zynachten trappades ut under 6 veckor och sedan trappades sabrilex och benadon ut. Slutade med dessa i februari i år.
    5. Utvecklingen gick tillbaka helt. Fick börja om från början med att träna nacke (hålla huvudet).
    6. De har inte hittat några bakomliggande orsaker. De har hittat förändringar i hjärnan som de tror beror på ämnesomsättningsfel men de har inte hittat något sådant.
    Vi går fortfarande på undersökningar och tar prover.
    7. Behandlingen påbörjades i mitten av okt-06 och avslutades feb-07.
    8. komplement till sabrilex var benadon.

Frågade också doktorn vad som händer om inte medicinerna hjälpte. Då byter man mediciner helt och börjar om från början. Om du känner att du inte får den hjälp du behöver så kontakta mig så kan jag ge dig namn på den doktor och lasarett som har hjälpt mig.

Lycka till och hoppas att det vänder snart!
    Kram Cilla

• Cissih

Om han inte har fått zynachten innan så kommer nog det att göra susen.
    Men förbered dig på en hungrig och slö liten krabat.
    Mejla gärna om du behöver prata.
    *kram*

• Cissih

Gud vad bra att dom hjälper!
    Så skönt att det äntligen börjar vända för er.
    Ha det bra!
    Cilla

• Cissih

Har ni ändrat något i medicineringen? När vi började med Zynachten så minskade vi samtidigt Sabrilex (för det skulle man göra enligt deras program) och då fick Casper jättelånga och jobbiga anfall. Läkaren beslutade då att jag skulle höja upp dosen på Sabrilex till maxdosen igen och det hjälpte. Sen sänkte vi inte den igen förräng vi var säkra på att IS hade försvunnit.

Ha det bra!
    Håller alla tummar jag kan för er!
    Kram Cilla

• Cissih

Men...har det inte gett med sig än???!!!
    Vad jobbigt för er!
    Jag trodde verkligen att zynachten skulle hjälpa på Hugo då Casper svarade så bra på det. Att det kan vara så olika??

Vad är det för syndrom du skriver om? Har läkarna nämnt att det skulle kunna vara det?

Jag håller alla tummar för att det vänder för er snart.
    Det är så jobbigt att inte veta.....^
    *styrke*kramar Cilla

Svar på tråden Infantil spasm tråd...Hjälp....