Anmälan skolverket
Ska anmäla min sons skola för de inte har följt sina åtaganden. För att göra lång historia kort så lyckades min son skolka från vissa ämnen ett helt läsår innan jag fick vetskap om det och då fick jag det eftersom han var struken i vissa ämnen!!!
Låter helt otroligt men är helt sant.
Sedan krävde jag EVK och det har vi haft flera ggr och då har det bl.a lovats att det ska skickas mail med alla läxor och att skolan ska kontakta mig så fort han är frånvarande. Har fått ettmail på ett halvår med en läxuppgift och inget samtal hem. HAr varit i kontakt med skolan under tiden men ingen har nä,mnt sonen är borta i den utsträckningen han varit, att jag fick veta idag var att en hjjälplärare reagerat på skolan och ringde hem och frågade om ingen ringt mig???
Var på ettkanonbra utvekclingssamtal för två månader sedan dör det sas till sonen på ett bra sätt han måste skärpa sig, plugga mer osv, kändes bra och har sedan varit i kontakt med skolan i samband med sonen varit sjuk osv men när jag fårgat hur det är är det bra!!!
Tilläggas ska det är en friskola!
Har någon anmält en skola till skolverket och anmäler man även enskilda lärare dit eller kan man även göra en polisanmälan?
Det här har alltså resulterat i min son kansk einte får ett slutbetyg och kröp fram av en slump idag, de har ljugit fullständigt för mig!
Låter jag yr så är jag arg och ledsen!