Inlägg från: mina små kämpar |Visa alla inlägg
  • mina små kämpar

Anmälan skolverket

hejsan jag har anmält till skolverket

i min sons fall så har det gått bra de anser att skolan brustit i sitt ansvar och anser att kommunen ska betala 25000 i skadestånd samt 6300 för sveda o värk pga den mobbing han utsattes för, fast nu har kommunen överklagat de då de anser att allt är mitt fel hm, på skolverkets hemsida  www.skolverket.se  så står det bra info om hur du går till väga, 

• mina små kämpar
    Anonym (arg mamma) skrev 2007-04-21 06:03:22 följande:
    mina små kämpar:KÄnns jättebra för mig läsa skolverket faktist dömer ibland, men usch vad hemskt för er, främst för din lilla pojke, kan inte ens föreställa mig! Låter dock bra skolan blev dömd men är fashinerande man vill frånsäga sig ansvaret, man undrar vad personelane tycker innerst inne, kan inte tänka mig de inte vet de har gjort fel och kan inte förstå de kan sova gott om natten när de håller ihop och går med på överklaga!Hur lång tid tog utredningen?Ta hand om dig och din familj./E
    hej igen, skolverket är bra de är till för barnen och ser till dem,
    jag anmälde 1 sep och 14 februari så kom beslutet på detta, nu har då kommunen överklagat så nu ska skolverket se över anmälan en gång till. skulle deras dom bli densamma så blir det förmodligen rättegång eftersom de ej vill stå för att de gjort fel

jag läste någonstans att de fick in 1100 anmälningar under förra året 5 av dem gick vidare för skadestånd, det är något de själva bedömmer, man kan inte skriva ditt själv och vilja ha det utan de måste anse att barnet blivit såpass kränkt, men de ger ofte kritik till skolor

kön är väldigt lång ang anmälningar vi kom ändå i förtur eftersom min son inte gick i skolan under hela höst terminen men det har ändå tagit lång tid

i vårt fall finns det släkt band emellan de  elever  som mobbat min son samt personalen på skolan, därav deras försök till att rädda sig själva

jag tycker absolut att du ska anmäla till skolverket
Svar på tråden Anmälan skolverket