• karmasus

Weledas produkter för baby- bra? dåligt?

Weledas produkter för baby- bra? dåligt?

Jag är ute efter produkter med så få konstiga tillsatser som möjligt för baby. Har nu upptäckt Weleda, men vill höra era åsikter innan jag springer ut och handlar =)

Vad tycker ni? Erfaranheter? Bra? Dåligt?

någon som testat Weledas bröstolja som stimulerar mjölkproduktion vid ammning?

• Svar på tråden Weledas produkter för baby- bra? dåligt?
  • Sjöjungfrun

Jag har haft weledas ansiktskrämer och de är bra, sedan köpte jag weledas havandeolja för att smörja in magen och då fick jag lite utslag. Min tolkning på utslagen är att jag är pollenallergiker och de använder mycket växtextrakt i sina produkter.

• snuttP

Om du vill ha med så lite skumma saker som möjligt i, så är Dermanord något du ska prova. Det säljs bara av hudterputer. Så därför vet du att du får bra saker. Det är en helsvensk produkt, men bara naturliga produkter. Jag använder det till min son när han är torr i huden. Där finns allt från badprdukter, krämer, mm.. Har jobbat en del med dom på salong, så bara att fråga fall du undrar något. MvH Jenny, hudterapeut

• betsla

Jag har mest bara bra erfarenheter av Weleda, använder deras zinksalva, mjukgörande salva för bebisar, duschlotion, hudcreme till mig själv bla. Det jag tycker kan vara lite negativt är att konsistensen ofta är lite för trögflytande, men det kanske är en vanesak.

Deras läppbalsam förresten är rena himmelriket =) Man blir inte beroende, men blir man av nån anledning torr om läpparna använder man den några ggr, sen är de bra igen.

snuttP: Tack för tipset om Dermanord, ska kolla dem...

܍ mamma till Tova, född 050104 ܍
  • nynne76

Jag tycker Weledas produkter är kanon. Kollade på dermanord men de anväder prarbener i sina produkter som alla andra vilket tros påverka hormoner enl en dansk studie. Så det blir Weleda för min del. Dr Hauscka har även dom produkter utan några syntetämne i men dock ingen barnserie...

• Brevdruvan

använder barncremen och tycker den är bra. Luktar lite starkt enl sambon.

• jorialel

Gick in på Weledas sida och blir man medlem så får man testprodukter, kanske skulle va nåt för dig.

Fick själv ett testpaket när sonen var nyfödd, 5 år sen. Tyckte inte barnprodukterna var så bra, starkt parfymerade bla.

Svar på tråden Weledas produkter för baby- bra? dåligt?