• Liten du

När sex efter positivt ÄL test?

Jag är äntligen gravid efter över ett års försök och div. utredningar. Vet inte vad som gjorde skillnad den här gången men jag kan iaf tipsa om hur vi hade sex.
    Positivt utslag på äl-test dag 12 trolig äl dag 13, sex dag 10,12 och 14.

Lycka till!!

(Ps. jag har inte gått ut med att jag är gravid på min sida, så skriv ingenting om det om du är inne och kikar ds.)

Den som väntar på något gott...
  • Liten du
    fjullegun- jag slutade med p-piller juli-05, startade utredning oktober/november -06. De hittade inget fel på någon av oss, sk ofrivillig barnlöshet. Hade precis hämtat ut pergotime som jag skulle äta så fort mensen kom, men den kom ju aldrig
    Ang. blödningar så kan jag tala om att jag hade bruna blödningar/flytningar första veckorna, samt en liten liten blödning när jag skulle haft mens för andra gången, så ge inte upp än.
  • Liten du
    fjullegun- ja du, jag kan ju inte gissa eller så, bara hoppas att du är gravid. Kan tala om att jag testade ganska starkt positivt dag 10 eller 11 efter äl..
    Lycka till
  • Liten du

Hur länge har ni försökt?
    Jag känner så väl igen mig i det du skriver, det är bara en enda lång väntan, väntan på äl, väntan på mens/inte mens, och så börjar det om igen...

Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?