• fjullegun

När sex efter positivt ÄL test?

När ska man ha sex för att ha störst chans att bli gravid?
    Jag testade positivt på ÄL sticka i söndags på eftermiddagen..
    Hade sex då + att vi hade sex på kvällen.
    Sen har vi inte haft sex nåt mer...
    Jag har för mig att man ska ha sex just före ägglossning så att spermierna redan finns där så att säga när ägget lossnar. Om man har sex efter ägglossningen så är det väl försent.. eller har jag fel???

• Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?
  • fjullegun

Jag är gärna med på att följas åt och se hur det går..
    Jag har så oregelbunden menscykel så jag vet tyvärr inte när jag ska förvänta mig att mensen kommer.
    Åtskilliga graviditetstester har gått åt tidigare månader...
    Nu har jag bestämt mig för att INTE testa så tidigt. Min cykel har varierat allt från 26 dagar till 42.

Jag har då inga känningar än. Men visst finns tankarna där precis dom Saz82 skriver. Tänk om det är något som växer där i min mage redan nu...

När förväntar ni er att er mens ska komma?

• fjullegun

Saz82:
    Har bestämt mig nu för att jag ska testa 1:a Maj om jag inte har fått mens innan dess.
    Då har det gått 35 dagar så jag tycker ju att mensen borde ha kommit då. Det har bara hänt 1 gång att cykeln har varit länge än så...
    Har redan ett test här hemma så det kommer att bli jättesvårt att hålla sig :)

Va konstigt det låter att du har mensvärk hela veckan.. Jag hade JÄTTE ont i Måndags, har mer ont när jag har ägglossning än när jag har mens. Men det höll bara i sig 1 dag, sen har jag inte känt nåt mer.

Du föresten... Är det så att du är född -82? tänkte på ditt namn här på FL.
    Jag är född 82.

• fjullegun

Kan tyvärr inte svara på varför du har ont i äggstocken. Men man kan ju alltid hoppas att det är ett graviditetssymtom :)

Du får skriva här och berätta när du har gjort gravtest. Jag kommer att vänta minst 1 vecka till.
    Om nu inte mensen kommer i veckan.. :(

• fjullegun

Hm.. känns som att mensen är på väg :(
    Man söker ju symtom hela tiden men antagligen är det bara mensen som vanligt..
    Suck!

• fjullegun

Jag har inte fått mens än... Har inte testat heller.
    Är bara på dag 28 och många gånger har jag haft längre mellan mens än så. Så jag väntar nog iaf till på måndag.
    Igår kändes det som att mensen var på gång, men har då inte kommit än. Däremot har jag fått en massa finnar och i och med det så brukar mensen komma som ett brev på posten...
    Suck!

• fjullegun

Jag tror oxå att det bästa är att man börjar 10 dagar efter mens och sen har sex varannan dag. Då borde man ju pricka in.
    Vi har gjort så nästan alla månader men ändå inte lyckats.
    Den här månaden var första gången jag testade med ÄL stickor. Jag fick stegring Söndagen och Måndagen hade jag JÄTTEONT = Ägglossning. Stegringen visar att ägglossning kommer att ske inom 12-24 timmar tror jag det var.
    Så när man får stegring ska man ha sex den dagen och dagen efter (har jag läst mig till här på FL).

• fjullegun

Usch va tråkigt...
    Jag har INTE fått mens än. Hade bestämt mig för att inte hoppas på något den här gången men nu kan jag då inte låta bli.
    Det är 12 dagar sedan jag hade ägglossning. Och dom säger väl att det ska gå 10-16 dagar från ägglossning till mens.
    Så egenligen ska jag väl inte hoppas föräns på Tisdag. Ska försöka hålla mig från att testa till 1:a Maj hade jag tänkt.
    Det har känts som att mensen är på väg nu i 1 vecka i alla fall. Jag brukar ha bruna flytningar 3-4 dagar innan mens men jag har då inte fått nåt än...

Jag lever på hoppet... :)

• fjullegun

Liten du: Va härligt att det har lyckats för er! GRATTIS!
    Vi hade "bara" sex den dagen det gav utslag på ÄL testet. Men tyvärr verkar det inte som att det tog den här gången heller..
    Idag har det börjat komma lite bruna flytningar precis som det brukar göra dagarna innan mensen kommer igång. *suck*
    Jag är sååå less på att vänta och vänta nu...
    Får jag fråga hur länge ni hade försökt innan ni började göra utredningar?

• fjullegun

Liten du: Okej.. :) Får väl hoppas ett tag till då..
    Men det känns verkligen som att mensen är på gång, börjar värka lite i magen och så... Flytningarna blir bara rikligare och rikligare och så.
    Är på dag 12 sedan ägglossningen och dom säger ju att ägglossningen kommer mellan 10-16 dagar innan mens. Så det borde kunna stämma att mensen kommer nu..

• fjullegun

Okej...
    Jag blir bara knäpp av det här! Är så påfrestande psykiskt månad efter månad när mensen dyker upp.
    Just nu sitter jag bara och gråter, är så lessen över hela situationen.
    Känns som att det är mig det är fel på eftersom att min sambo har 2 barn sedan tidigare och dom blev till typ på första försöket.

Och ingen har man att prata med heller... vill ju inte berätta för alla att vi försöker skaffa barn.
    Är så lessen..

• fjullegun

Vi har försökt sen i september eller oktober.. kommer inte riktigt ihåg. Vet att många får försöka längre än så men det känns ändå såååååå orättvist. 2 av mina kompisar som är gravida lyckades på första försöket. Jag fattar inte hur det går till!

Jag funderar nästan på att fara och köpa ett grav test bara för att slippa gå och fundera på om det är mensen som är på G eller inte...
    Suck!!

• fjullegun

Skulle bara meddela att mensen är här... precis som jag trodde!
    Bara att köpa nya äl tester och försöka igen. SUCK!!!

• fjullegun

Jag har för första gången på 9 månader symtom som kan tyda på graviditet. Är JÄTTE torr i munnen, har molvärk sedan 1 vecka tillbaka, ömma bröstvårtor (vilket jag aldrig har haft någonsin) och har även snorliknande flytningar...
    Vet några som har haft såna symtom vid graviditet.
    Borde ha BIM i helgen så jag ska nog testa på lördag om inte mensen har kommit innan dess...

• fjullegun

Hej!
    Testade i fredags och då var det 33 dagar sen jag hade mens.
    Men det var negativt! :(
    Har fortfarande inte fått mensen och inga tecken på att den har tänkt dyka upp heller.
    Mina menscyklar har varit mellan 32-37 dagar sista månaderna så jag får nog vänta ett tag till innan jag testar igen.

Har inte ont i bröstvårtorna längre men är fortfarande extremt torr i munnen.

Jag vet inte vad jag ska tro längre... Hoppas ju så innerligt att jag ska va gravid men det verkar inte som det.

Om min menscykel är så här lång den här månaden är nog risken stor att jag har missberäknat när jag skulle ha ägglossning...

Dina symtom låter ju lovande :) Jag håller tummarna så får vi höras vidare om hur det går.. :)

• fjullegun

Suck... Ingen mens än och inga tecken heller!
    Börjar nästan misstänka att jag inte får nån mens den här månaden. Det har hoppat över en gång tidigare i vår, men då hade jag i alla fall en massa bruna flytningar istället för mensen.

Har inga som helst symtom på graviditet längre.. inga ömmande bröst, inte torr i munnen längre heller.

Om jag inte har fått mens i början på nästa vecka så ska jag ringa till barnmorskan och boka tid.
    Ska be att få kolla upp och höra om man kan få såna där piller som stimulerar ägglossningen så att man säkert får ägglossning.

• fjullegun

Li81: Välkommen!

Jag skulle bara hoppa in och meddela att mensen är här. På dag 40 typ!!
    Jag ska nog ringa till barnmorskan till veckan och be att få komma. Tydligen är det så att det ofta är problem med ägglossnigen då man har så långa menscyklar som jag har...
    Så det enda vettiga är nog att fara och kolla upp det och kanske få piller för att stimulera ägglossningen.

Ni får höra av er så jag får veta hur det går för er...
    Jag håller alla mina tummar!

• fjullegun

Idag har jag ringt till gyn och pratat med dom.
    Så nästa gång jag får mens ringer jag dom och vi får börja en utredning.
    Känns skönt att ha ringt och pratat med någon..
    Nu är det bara att vänta in mensen och sedan börjar testerna!
    Känns lite konstigt men ändå som en lättnad på något sätt...

Hur går det för er andra??

• fjullegun

Hej på er!
    Hur går det för er??

Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?