• Saz82

När sex efter positivt ÄL test?

Hej. Hade oxå stegring på CB´s ÄL test i söndags, både på morgonen och på eftermiddagen. Vi mös till det på kvällen
    På måndagen testade jag med billiga testers ÄL test och det visade svagt svagt ett pos. streck. Det måste ju betyda att ÄL var på gång antar jag eftersom stegringen kommer innan själva ägglossningen??
    Vi mös till det även på måndagskvällen för att vara extra säkra...
    Sen dess har jag haft så himla ont i magen, som mensvärk fast jag inte har det. Det värker både i magen och igår kände jag även i ryggslutet.
    Kan det vara så att det tog sig??? Jag har läst att det tar minst 7 dagar innan det blir en riktig graviditet efter befruktningen... men undrar om man redan kan känna av det?? Det e ju trots allt bara tre dagar sedan.

• Saz82

Självklart skall vi följas åt.
    Det e sååå spännande det här. Varje dag går man å tänker på om det finns nåt därinne.
    Har du känt av nåt sen efter ÄL?
    Jag har ju min "mensvärks" värk...
    Köpte Lennart Nilssons bok "Ett barn blir till" och där kan man ju läsa allt om vad som händer från det att spermien kommer in... jättespännande! Man har ju sina funderingar om: sker detta med mej nu???

• Saz82

Fjullegun:

Välkommen!
    Jag har oxå haft oregelbunden menscykel, så jag har heller inte haft koll alls.
    Det var först i helgen som jag testade ÄL test för att jag hade så ont i ena äggstocken sen två dagar tillbaka. Gissa om jag blev förvånad när det visade stegring!!!
    Kunde inte hålla mej längre, eftersom vi planerat att sätta igång under sommaren egentligen, så vi mös till det. Det behöver ju inte fungera på första försöket.
    Jag tror att jag har BIM runt den 27... men vi får se, kanske inte klarar av att vänta så jag kanske testar innan, typ början på nästa vecka. Nu har jag gått å trott hela tiden att det var nåt på G därinne eftersom jag har haft mensvärk hela veckan, så jag skulle bli rejält besviken om det inte visade plus.
    Men som sagt, det är ju bara första försöket.

• Saz82

Varför sticker det i höger äggstock???
    Jag hade ju värk i högra äggstocken för en vecka sedan.. så ont att när jag trampade ner med foten så ilade det till. Det var ju därför som jag upptäckte ägglossningen oxå, så det får man väl tacka för

Sen i måndags har jag haft molande mensvärk i magen fram till idag... imorse kände jag inget speciellt. Var lite uppsvullen och hade lätt huvudvärk. Nu efter att vi städat här på jobbet, dammsugit och moppat golvet, så sticker det som 17 i högra äggstocken igen (fast inte så så att när jag går att det gör ont... Kan inte riktigt beskriva hur det känns, men det är som en stickande känsla ialf.

Förstår om ni inte kan svara på detta, jag ville bara skriva av mej lite och ventilera mina funderingar.
    Ha en trevlig helg annars gott folk.

• Saz82

Jag tänker oxå vänta tills kanske på söndag/måndag om som sagt det inte kommit nåt innan dess.
    Har inte känt nåt speciellt i helgen. Hade lite molvärk igår, söndag, under en stund men det gick över. Sen upptäckte jag att jag mådde lite halvt illa... som gick över när jag åt en frukt. Kanske nåt...?
    Vi får väl se vad som händer i veckan...

• Saz82

Jaha... testade imorse, och det visade minus
    Har egentligen BIM i helgen eller strax efter (har så oregelbunden mens, så jag har ingen koll på det) så det kan ju iof vara för tidigt. Men jag tror inte det.
    Denna veckan har jag inte känt någonting, inga symptom över huvudtaget. Är lite stel i svanken bara, det är det enda men det kan bero på att jag jobbat i konstiga ställningar.

Så det e väl bara på att vänta på mensen, köra ÄL test och börja om från början.
    Men detta var ju iof ett oplanerat första försök så jag e inte så förvånad.
    Bättre lycka nästa gång, väntar med att skriva in mej på majlistan eftersom jag inte vet vilka datum det gäller.

• Saz82

Idag fick jag mens helt oväntat.
    Har inte känt nånting eller nåt.. det bara kom. Fast jag tror mest att det är sk spottings, som jag brukar få några dagar innan mens.
    Nu e det bara att vänta och försöka sig på nästa tillfälle... himlans väntan allt det här med att skaffa barn tycker jag!!!

• Saz82

som sagt det är mina spottings som har kommit. Är inne på tredje dagen med dom nu så om det går som det brukar så borde den riktiga mensen dyka upp imorgon eller på måndag. Skulle det inte göra det så får jag nog testa ett grav test igen. Jag kanske var för tidig när jag testade i onsdags...?
    Men skulle inte tro att det skulle vara nåt, för jag har verkligen inte känt nånting nu... hade lite PMS bara igår och lite idag, men annars så är det som vanligt nu igen.
    Har inte ens mensvärk... men det lär väl komma.

Ha en trevlig helg alla!!!

• Saz82

Nu var mensen över för denna gången så nu e det bara att räkna ner och ge sig på nästa försök, eller det första och seriösare försöket!

Fjullegun: Vi får hålla tummarna tillsammans för att det tar sig denna gången!

• Saz82

HUr går det här inne då???
    Inte uppdaterat på ett tag.
    Jag väntar på BIM som borde ske i nästa helg 8-9 juni.
    Hur går det för er andra??

• Saz82

Oj spännande!!!
    Själv sitter jag här med världens molande i magen....känns verkligen som mensvärk och stel i svanken är jag. Men inget annat. Hade ju ömma bröstvårtor när man nöp i dem i typ två dagar kring dagarna efter utslaget på ÄLstickan, men inget nu.
    Vet inte vad jag skall tro... mensen borde komma nästa helg och jag får alltid spottings tre dagar innan utan mensvärk så jag tror inte att det är det som är på G nu ialf.
    Det e bara att vänta å se och inte försöka bry sig så mycket!!!

Hoppas, hoppas nu då för din skull!!! Håller tummarna att det visar positivt på lördag!!!
    Håll mej uppdaterad!

• Saz82

Hur har det gått!!!? Testat än? Jag e så nyfiken.

Undrar lite med torr i munnen som du skrev, att det är ett grav.tecken. Jag kände igår och idag att jag blev väldigt torr i halsen, så jag var tvungen att hinka i mej vatten. Det kan ju vara nån förkyldning eller nåt på G oxå, men jag reflekterade till att du hade den symptomen, så jag blev lite fundersam. Som sagt, försöker att inte tänka på det, men man gör ju det ändå.

Jag har ju en vecka kvar till BIM men ändå så sitter man å funderar och väntar och reflekterar över allt!
    Jag har tex sånt fruktansvärt sug oxå, på allt. Hela veckan har jag varit sugen på pizza, blåbärspaj, godis, smörgåsar, kakor... allt. Känner mej jätteuppsvullen oxå. Men det kan ju lika gärna vara mensen på G, för det e ju samma symptom typ.
    Sen har jag den där lilla molande värken i magen oxå, inbillar mej kanske oxå lite men jag har även lite stickningar i höger sida av äggstockarna som ilar ner till låret.
    Jaja, det e bara vänta å se.... men hatar att vänta, vill veta nu!!!

• Saz82

Tråkigt att det visade minus!

Idag har jag inte haft några symptom alls.
    Dock börjar jag nu att bli förkyld, därav den torra halsen kan jag tänka mej.
    Sitter här och snörvlar och proppar i mej halstabletter, har så ont i halsen.
    Fortfarande en massa dagar kvar (4 tror jag) till min BIM, tror varken eller nu faktiskt. Bara å vänta å se...

• Saz82

Tråkigt att det inget visar varken på stickan eller i trosan... Förhoppningsvis så är det kanske en liten bebis där... bara att du är en låghormonare så det tar kanske längre tid för din kropp att visa det. (har läst nåt om det här på FL)
    Själv sitter man upppjäst, förkyld och halvhängig med tre dagar kvar till BIM.
    Har inga som helst tecken på gravsymptom förutom att jag mår som ovan.
    En kompis sa att förkyldningen kan bero på graviditet, men jag vet inte om jag skall tro på det. Sambon hade förkyldning förra veckan så det kommer säkert därifrån.

Håller tummarna för att du snart skall veta vad som händer där inne...

• Saz82

Går nog inte så bra här heller... fick blod påpappret idag när jag kissade och nu känner jag svag molande värk i magen,så antagligen är mensen på G här oxå.
    Denna månaden skall jag testa å äta rosenrot så man får igång ÄL och att det blir mer regelbundna cyklar, nu har jag ingen koll alls på det.Äl kom på dag 30 och om det nu e mens så är det typ dag 50 i cykeln!!!
    Uppdaterar mer imorgon, skall ta ett grav.test imån bitti för att var på den säkra sidan.

• Saz82

Hej... som sagt idag kom mensen och jag testade tidigt imorse och det var inget positivt resultat där inte.

Jaja, nu e det bara att knapra rosenrot och vänta tills nästa försök och hoppas att denna gången kanske är lite mer regelbunden så man slipper att vänta på ÄL och mens.

Hur går det för er andra?

• Saz82

Vi har inte försökt så länge.
    Slutade med ppiller i höstas och det tog typ 2.5 månad innan mensen kom tillbaka, sen dess har den varit jätteorgelbunden med låååånga cyklar. Fick utslag på Äl test förra månaden och gjorde ett litet impulsförsök, men det gick inte vägen.
    Vi hade planerat att börja försöka seriöst nu i maj, så detta var egentligen bara första seriösa försöket och det gick ju inte vägen denna gången heller.
    Men jag e änndå inte så besviken, har så mycket att tänka på på jobbet så det känns som att man kan lixom inte koncentrera sig på två saker samtidigt. Men det e bara å ta nya tag och hoppas på att mensens cykel kanske ordnar upp sig till att börja med.

Hur går det själva?

Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?