• Gustavs mamma

Biverkningar penicillin

Min son har öroninflammation o har fått penicilln som han ska äta i 5 dagar, idag var 5 dagen, han hade feber ikväll, o han har fått sår i mungipan, kan det vara ngn biverkning? Är det normalt med feber i slutet på en penicillinkur? Tacksam för svar

• Svar på tråden Biverkningar penicillin
  • lövet2

Nej, antingen har penicillinet inte tagit ordentligt, eller så har han smittats med något nytt. Ring till doktorn i morgon och fråga!

• AmandaPitkänen

nej han ska inte få feber igen. Antagligen var dte för kort kur eller så har han blivit smittad av nåt annat nu.

Såren vet jag inte, hur ger ni penecilinnet? Vi har gett på spruta in i munnen och då har min son en gång fått sår i mungipan pga av att han absolut inte ville ha och vi fick kämpa som fan rent ut sagt och det blev lite "hårt" vid munnen med sprutan... kanske kan det vara något sånt för er oxå?

• antitanten

Äta penicillin bara i 5 dagar...... brukar väl vara 10 dagar.

Låter som han snarare har ett annat virus på gång samtidigt.

• Smilla27

Hur mycket feber hade han?
    Det kan inte vara svinkoppor han har fått i mungipan?

• LIVochLinnea

5 dagar gäller för öroninflammation men han kan behöva ett bredare antibiotikum .Sår i mungipan är ingen biverkan av penicillinet. Ring till doktorn och kontrollera om örat!

• utstuderad

Han har antagligen åkt på en ny infektion. Men penicillinen har kanske inte verkat som den ska,kontakta barnmottagningen eller där ny var med honom senast.

Svar på tråden Biverkningar penicillin