• Anonym (fundersam)

Vanligt att man tvekar när man ska stadga sig?

Har en liten fråga nu, känner mig så vilse och är även aningen besviken på mig själv.

Lever lyckligt med min sambo sedan över 1 år tillbaka, vi är förlovade och är mycket lyckliga tillsammans.

Men nu har vi börjat prata barn och giftermål (som iprincip är färdigplanerat, bara pengarna som fattas).

Senaste tiden har jag dock känt att jag börjat tveka lite. Vet inte vad det beror på, för allt känns så rätt, det är denne man jag vill leva med resten av mitt liv. Ändå så känner jag mig så osäker på att stadga mig?

Är detta vanligt?
    Har aldrig känt såhär innan, och det känns så tokigt, för det är ju nu jag ska vara superlycklig och inte hålla på såhär.

• Svar på tråden Vanligt att man tvekar när man ska stadga sig?
  • jenny99

Det kan vara vanligt att känna tvekan.
    Jag var själv super nöjd med vårat liv,och drömde om bröllop med mera.Men jag ville hela tiden vänta,tills allt kändes helt rätt utan tvivel.

Jag tror mannen väntade ungefär i 5 år på mig,och det var det bästa vi gjort.Man måste inte skynda på allt.

• Anonym (fundersam)

Kan det vara det kanske?

Att det gått så fort att jag inte hunnit vänja mig vid tanken?

Kanske dags att lugna sig lite...

• jenny99

Ja,låt allt ha sin gång.Så du hinner vänja dig vid tanken.

Om 6 månader eller om 1 år eller 4 år så kommer du garanteratatt känna att detta är mannen som du vill gifta dig nu med en gång,utan tvekan.
    För oss var det nyttigt att först njuta av att vara nyförälskade,och sedan lära oss att hantera våra kriser i förhållandet.När vi tagit oss igenom det omöjliga,och fått det så himla bra,så kändes allt mer rätt än nånsin.

• Anonym (fundersam)

ahh...vad härligt.

Känner redan nu att det är denne jag vill leva resten av mitt liv med, men antar att det ändå kan bli lite tokigt om man hastar på...

Tack så mycket för att du svarade.

Svar på tråden Vanligt att man tvekar när man ska stadga sig?