• Finessan

Sökes: Läkare/gyn i Sthlm som åtminstone visar lite intresse för upprepade missfall.

Efter tre missfall har jag nu påbörjat en missfallsutredning hos min privata gynekolog. Redan efter förra missfallet tyckte jag att hon inte riktigt var med på mina noter och efter det senaste besöket kändes som om hon inte är särskilt intresserad. Kan hända att det visade ointresset är inbillning från min sida, men när jag tog upp mina frågor och lite av vad jag själv hittat sågade hon i princip allt. Orkade sen inte fråga något mer.

Att läkare inte är särskilt intresserade av upprepade missfall verkar inte vara något ovanligt, när man läser vad som skrivs bl a här på FL. Men det måste för tusan finnas någon där ute som inte tar detta med en klackspark?!

Jag funderar lite på hur gynekologerna är på de ställen där inriktningen ligger på blivande gravida och gravida, som exempelvis Mama Mia och Barnmorskorna Gamla Stan/Östermalm? Där jag går finns inget sådant, utan det är en renodlad gynekologisk mottagning, kanske därför det blir så kliniskt när det gäller mina problem?

Så, berätta nu om era erfarenheter av era läkare/gynekologer och ge mig lite goda tips. De mottages mycket tacksamt.

• Svar på tråden Sökes: Läkare/gyn i Sthlm som åtminstone visar lite intresse för upprepade missfall.
  • milli01

Hej! Har inga erfrenheter själv om det du varit med om men en mycket god väninna har haft upprepade missfall och fick hjälp på Sofiahemmet (där jag går efter hennes inrådan på IVF försök). Hon var nöjd med det stöd hon fick där och har en underbar liten tjej som hon har fått efter upprepade missfall!

• Sogo

Jag fick hjälp på SÖS efter tre missfall. Fick remiss dit av läkare på Barnmorskorna i Gamla Stan på direkten. Fick även hjälp av dem senare under min långa resa till barn. Kan verkligen rekommendera dem, särskilt en läkare vid namn Tomas.
    Lycka till!

• OZgirl

Jag har hört bara gott om Sibyllekliniken och en läkare där som heter (tror jag) Stein Olssen.

Computer says no...
  • minili

Jag känner Stein-Petter Olsen på Sibyllekliniken. Han är jätteduktig och tillmötesgående.

• Finessan

Tack! Puffar för fler?

• ticktack46

Helt ortoligt att du fått hjäp på SÖS. Efter att vår Ängla dotter föddes så gick min läkare motvilligt med på att ta blodprover på oss för att kolla kromosom status mm. Hon sa också att om vi vill gå vidare med ngt så får vi vända oss till något privat ställe, på SÖS jobbar man inte med utredningar. Helt otroligt. Du, vad heter avdelningen som du var på? läkaren Tomas har han ngt efternamn? Skriv gärna till min inbox eller gästbok. Skulle verkligen uppskatta det

Kristina

• Mamma Marika

Sogo- Tomas är ju en rolig läkare. Träffade honom för flera år sedan då han jobbade på Norrtälje sjukhus. Där under en underskökning sa han att jag troligtvis inte skulle kunna få barn. Nu är ja gravid med nummer två...=).. blev gravid samma månad ja slutade me preventivmedel. Men men...

Dom är toppen i gamla stan. Där går ja på MVC...=)

• Finessan

Stein har jag läst en hel del gott om nu.

Fler med upprepade missfall och en bra läkare?

• Kängu

Har hört om Margareta Wramsby tror att hon jobbar på Huddinge. Dels har hon skrivit på sidan vill ha barn (heter den så?) om upprepade missfall och dels har hon skrivit en avhandling om missfall så hon borde vara intresserad....

• allaminaliv

Margareta Wramsby jobbar på IVF kliniken Stockholm på StGöran. Vet inte om de pysslar med MF-utredning där.

• Blue Princess

Jo, man kan bli remitterad till Margareta Wramsby på St Göran från sin vanliga gynekolog, men hon är tjänstledig... vet inte riktigt hur länge, men jag har för mig att det var åtminstone tills efter sommaren.

• AstridEster

Sven Björk, Lucina kliniken! Bra erfaren läkare!

Svar på tråden Sökes: Läkare/gyn i Sthlm som åtminstone visar lite intresse för upprepade missfall.