Sökes: Läkare/gyn i Sthlm som åtminstone visar lite intresse för upprepade missfall.
Efter tre missfall har jag nu påbörjat en missfallsutredning hos min privata gynekolog. Redan efter förra missfallet tyckte jag att hon inte riktigt var med på mina noter och efter det senaste besöket kändes som om hon inte är särskilt intresserad. Kan hända att det visade ointresset är inbillning från min sida, men när jag tog upp mina frågor och lite av vad jag själv hittat sågade hon i princip allt. Orkade sen inte fråga något mer.
Att läkare inte är särskilt intresserade av upprepade missfall verkar inte vara något ovanligt, när man läser vad som skrivs bl a här på FL. Men det måste för tusan finnas någon där ute som inte tar detta med en klackspark?!
Jag funderar lite på hur gynekologerna är på de ställen där inriktningen ligger på blivande gravida och gravida, som exempelvis Mama Mia och Barnmorskorna Gamla Stan/Östermalm? Där jag går finns inget sådant, utan det är en renodlad gynekologisk mottagning, kanske därför det blir så kliniskt när det gäller mina problem?
Så, berätta nu om era erfarenheter av era läkare/gynekologer och ge mig lite goda tips. De mottages mycket tacksamt.