• TheLove

Vad använder du för mensskydd när du sover?

Jag har alltid fått höra av min mamma att man INTE får sova med tampong. Såg en reklam på TV om tampong att sova med. Då började jag fundera på om det är vanligt att man har tampong nattetid. Hur gör ni? Skriv gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad använder du för mensskydd när du sover?
  • TheLove
    rajtantajtan skrev 2007-04-18 21:37:13 följande:
    Men hur fanken kan det vara så himla olika att en del behöver ingenting, andra använder små trosskydd medan vissa får ta till värsta barnblöjan!? Borde det inte vara cirka samma mängd vätska som skall ut ur oss? Finns det ingen rättvisa här i världen?
    Jag har super lite mens fast i 12 dagar. Denna månad 14 dagar. Nej det finns nog ingen rättvisa här i världen tror inte jag. Hade häldre haft massa mens i 5 dagar. Har dessutom extrem mensvärk. 

Jag brukar sova med trosskydd, ibland kan binda krävas och ibland så sover jag med tampong... Funderar nu på att skaffa menskopp
  • elia82

Tampong, byter 1 gång under natten.

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • maskrosen77

inget, blöder inte heller på natten..

• trollet77
    TheLove skrev 2007-04-18 22:59:25 följande:
    Jag har super lite mens fast i 12 dagar. Denna månad 14 dagar. Nej det finns nog ingen rättvisa här i världen tror inte jag. Hade häldre haft massa mens i 5 dagar. Har dessutom extrem mensvärk. Jag brukar sova med trosskydd, ibland kan binda krävas och ibland så sover jag med tampong... Funderar nu på att skaffa menskopp
    Då kan vi byta, jag måste sova med super-ob och natt binda, ändå blöder det ofta igenom. Jag blöder bara i 4-5 dagar, men i extrema mängder, vilket även gör att man blir trött. Jag hade hellre haft mens fler dagar om jag blödit mindre.
  • rasajj

Menskopp. Och binda som backup. De forsta tva dagarna maste jag tomma varnannan timme dygent runt, men med kopp lacker jag oftast inte over hela lakanet, som jag gjorde forr, med enbart binda..

Na, verkar inte finnas nan rattvia i det avseendet..

• TheLove

Trollet77: Jo gärna det, Så länge den är kort. Du skulle bara veta hur jobbigt det är att ha mens så länge som jag har. Förut hade jag mycket mens i sju dagat, det var fan så mycket bättre än lite i 12 dagar...

• WhiteTrash

De nätter jag blöder som mest brukar jag använda en större tampong och en binda om det skulle läcka. Då slipper jag gå upp klockan 4-5 och byta, då kan det få läcka lite i bindan
    Dagtid använder jag nästan bara tampong.

• MariaK

Har tidigare fått gå upp en gång under natten och byta binda men använder numera tygbindor och då behöver jag inte det.

Svar på tråden Vad använder du för mensskydd när du sover?