• Elwiras mamma

Småbarnsföräldrar! NÄR och HUR har ni sex?

Det är numera ett mirakel för mig att folk lyckas ha syskon.. ;)
    Jag kan för mitt liv inte förstå hur man pusslar ihop allt?? var och hur? Lilltjejen sover ENDAST om jag ligger brevid... och när hon är vaken så är hon antingen med mig eller sin pappa.. = en omöjlig nöt att knäcka.

Så jag frågar er nu, hur lyckas ni? ute? i bilen? snabbisar?

• Svar på tråden Småbarnsföräldrar! NÄR och HUR har ni sex?
  • Skogsgrön

Sonen sov i eget rum från 1 månads ålder. Sov hela nätterna från 5-6 månader och sover 2 gånger per dag själv i sin säng. Nu blev ju nästa knatta snabbt producerad ... så vill du ha lite mer action i sänghalmen rekommenderar jag att göra något åt tösens sovvanor!

• örebrovalentin

hm, vi lyckas inte heller. Vår bebis är inte den sovande typen, och hon sover också nästan alltid bara när jag är nära, utom på kvällen (sen kväll! Sen är ju gubben ofta inte hemma ändå, så jag tar tacksamt emot alla tips hehe). Även om det ju är en fas, så börjar fasen kännas himla lång nu! och vi bor i en liten tvåa, så vi har inget val än att dela rum. Men man får väl anpassa sej till att gilla super-snabbisar dom få gånger hon sover middag och vi båda är hemma..

• Elwiras mamma

Inga som lyckas? ^^

• Paulina f69

Alltså, de första månaderna blev det väl inte direkt så himla ofta, jag var ju konstant supertrött och sov mycket hellre själv än sexade - oavsett tid på dygnet - när tösen väl sov. Men hon sov i alla fall ganska bra ganska ofta och då tog vi helt enkelt chansen, mycket snabbisar blev det. Nu är hon två och ett halvt, sover oftast hela nätter och vi har barnvakt hyfsat ofta och jobbar dessutom hemmifrån båda två en dag per vecka! Men nä, sådär väldigt ofta blir det ju inte nu ändå....

• lilleli

nä sexlivet är ju inte som innan... men när man väl har det är det ju supermysigt... sen trivs jag inte i min nya kropp så det har nog ett finger med i spelet. Man får ta dom stunder man har och allt har ju sin tid...

• Mozarts Nachtmusik

brukar passa på då hon sover..
    hon tar vanligtvis en längre tupplur på dagen..
    annars så sover hon i egen säng så då är de bara o hålla sej tills hon somnar

• Wicke
    Vänta bara tills hon e så pass stor så hon kollar på BOLIBOMPA! SVT´s gåva till kåta föräldrarSkrattande!!!!
    Nä men allvarligt så lyckas vi med tre killar för att de sover i egna rum och sover hela nätterna. Dessutom, skaffa barnvakt och goselalla. Man skaffar b-vakt till allt annat så varför inte till det vikrigaste 2 människor kan göra??? Du behöver ju faktiskt inte berätta för svärmor att de timmarna hon e barnvakt ska ni spendera i sängen, eller hur?!
    LYCKA TILL!
  • kengru

Vi har inte sex, vet inte hur det kommer sig att nummer tre finns i min mage, för nåt sex minns jag inte att vi haft.

• Sarita

Lördagkvällar alltför sent i soffan.... nån enstaka gång när dottern sover i sitt rum får vi vara i vår egen säng.... sen gäller det att ha förmågan att stå ut med att avbryta sig ett par tre ggr och gå och natta om. Nej, vi kör inte med snabbisar, när det väl blir så blir det iaf lite rejält...

Svar på tråden Småbarnsföräldrar! NÄR och HUR har ni sex?