Inlägg från: Pixboy |Visa alla inlägg
  • Pixboy

Kombival i prisklass 150.000

Mycket snack om Volvo och Saab, men någon som har några bra åsikter om kombibilar i prisklassen runt 150.000. Tänker främst på Renault Megane, Opel Astra, Ford Focus. Sen vore det intressant att höra något om Skoda Roomster som jag inte bestämt mig för om den är fräck eller ful än.

• Svar på tråden Kombival i prisklass 150.000
  • Pixboy

Har kollat på Octavia RS och visst blir man lite sugen, även förra Focus ST finns ju som kombi.

Har dock lekt av mig med tidigare bilar och behöver inte en buskombi, (även om det är grymt kul)
    Skoda generellt har vettiga bilar.

Toyota har goa bilar, både Corollan och Avensis, men kört dem en del i jobbet och känns roligare att köra något annat privat.

• Pixboy

Blev en Ford Focus -06a för 139', som den biltok man är var jag runt och kollade på det flesta modeller. Focusen är inte den mest sexiga bil, men go att köra, bra utrymmen samt vettigt pris.

Hade man haft fetare konto hade jag givetvis valt något roligare men det här blev en bra kompromiss.

• Pixboy

Jag har haft taskiga erfarenheter av Volvo (tutan hängde sig), Fiat (körde foten genom golvet), Peugeot (konstant gnisslande bromsar) Opel, (läckande bensintank) men ingen bil är felfri, förr eller senare händer något skit :)

Svar på tråden Kombival i prisklass 150.000