Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!
Vilket bra initiativ till denna tråden!!
Själv fick jag mitt missfall i jan-07, runt v 8 och märkte inget förrän v 11. Det kom bara en liten liten blödning och jag tänkte "det behöver ju inte vara så farligt"
Ringde till barnmorskan och hon tyckte inte jag behövde ringa gynakuten förrän det blödde mer eller började att göra ont. Så jag väntade...
Framåt kvällen ringde jag gyn.a. för det slutade inte att blöda. Fick komma dagen efter och på VUL fick jag se den lilla pricken som skulle bli min mans och mitt första barn. Såg direkt att så liten skulle den inte vara. Hade ju tittat och läst i böcker att vid detta laget skulle det iaf vara i klass med ett litet äpple...CHOCK!
Min man var ute på turnè med sitt band och för säkerhets skull hade jag garderat mig genom att ta med min mamma. Oj oj vad glad jag var att hon var med. Efter att jag hört att fostret inte levde slutade jag att lyssna överhuvudtaget. Sen följde dagarna med väntan och abortpiller som inte fungerade, väntan igen och slutligen skrapning. Allt tog 2 v och dagen för skrapning var den värsta dagen i mitt liv.
Håller med Corinne, fantastiskt skönt att denna tråden finns!