Inlägg från: Little Lady In red |Visa alla inlägg
  • Little Lady In red

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Det här är ju en bra tråd! Tror som sagt inte att de som inte har varit med om det kan fatta hur det är...

Jag fick misfall i februari och hade två menser efter det. Precis som du beskriver, Ostkustens pärla, var min andra mens mycket "mer" än den första. Vet inte alls varför. Efter det blev jag gravid igen (!). Egentligen lite oplanerat, men vad gör det? Är nu i vecka 7 och har sista dagarna fått två småblödningar. Typiskt. Det känns så jävla orättvist. Försöker bara trösta mej med att det finns de som har det mycket värre. Dessutom verkar vi ju inte ha svårt att bli gravida. Känns som att allt hopp är borta nu, vill bara att det ska komma ut. Jobbigt.

• Little Lady In red

Håller med, tack för lite positiva historier, EKJ76, precis vad jag behöver just nu. Ska få göra ett VUL på måndag så då får jag se om blödnignarna var av allvarligare art eller inte!

Klart man är orolig för allt efter att ha fått missfall första gången. Orolig för att aldrig mer bli gravid och sen orolig för att den inte ska överleva igen... Känns som att allt det här tar upp såå mkt av tankeverksamheten och ändå går det ju inte att låta bli att tänka på!

• Little Lady In red

Maria1978:

Grattis. Förstår hur du känner, råkade ut för samma sak i februari.

Är nu gravid igen, v 7 och superorolig. Jag ringde barnmorskan och hon sa att om man har haft MF/MA är det helt ok att göra ett VUL om man är jätteorolig eller får blödningar. Tyvärr är resurserna inte de bästa där jag bor, så de hade inga tider med en gång, men bemötandet var jättebra. Nu ska jag iaf göra ett VUL på måndag (har haft två småsmå blödningar i veckan). Jag tycker att du ska be att får göra ett VUL för att stilla oron.

När jag fick tid för VUL gav hon mej även tid för inskrivning (hon räknade väl med att den skulle överleva!).

Hoppas det går bra!

Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!