• Sweetangel85

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Heej!!!
    Här är en till som fått missfall.. Började blöda igår, men idag kom en hel massa klumpar ut o jag har haft såå ont..gick in i v.6 idag..
    Vi har försökt 6 mån, men grejen e att mannen har kryptorkism. så vi trodde kanske inte att vi kunde få barn, men de gick.. men vem vet hur lång tid de tar tills nästa, eller om detta bara var REN TUR för våran del? det barnet på 10 år som de pratar om angående kryptorkism.?! ahh.. någon annan som vet?

♥ BF 7 Februari 2008 ♥
  • Sweetangel85

Hur länge varar ett missfall egentligen??
    Jag fick missfall precis när jag gick in i v.6
    Jag hade bruna flytningar i 2,5 dag sen blödde jag i knappt 3 dagar.. känns ganska lite, men de kanske e normalt eftersom mf var så pass tidigt?

• Sweetangel85
    Kevlarsjäl skrev 2007-06-13 08:09:27 följande:
    Många i min omgivning har sagt "Nu vet ni i alla fall att ni kan bli gravida" till oss. Självklart menar de det som positivt och självklart tänker jag och sambon också så. Men samtidigt... det är ett under varje gång en graviditet blir ett faktum. Och ett under varje gång det faktiskt blir ett barn. Det har man i alla fall insett efter missfallet. Visst, det finns människor som "bara bestämmer sig för att bli gravida" "testar att inte ha sex den dag de har ägglossning" och blir gravida för de är så himla superfertila... men faktum är ju att det i snitt tar 7 månader att bli gravid för ett fullt friskt par... Så min oro och mina funderingar nu handlar mest om "kommer jag bli gravid igen". Det finns ju många som blev gravida direkt när de började försöka (som jag) men sen dröjde det år. Vi är inne på försök 3 efter missfallet och det är ju egentligen ingenting men för mig känns det som en EVIGHET!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag tänker o känner precis som deej! Och har fått många likadana kommentarer!
    Men för oss tog de 6 mån o bli med barn, så är oxå livrädd för att de ska ta minst lika lång tid till
    ♥ Kotten ville inte stanna kvar
  • Sweetangel85

Ni som fått tidigt missfall, hur har ni mått efter missfallet?! Asså rent fysiskt?
    Jag är på dag 8 efter mf, och jag mår väldigt illa idag plus att jag haren del molvärk av o till.. svider i magen oxå.. har ni oxå känt så??

♥ Kotten ville inte stanna kvar
  • Sweetangel85

Hur tidigt efter mf fick ni igång eran ÄL?
    Jag börjar redan få starkare på ÄL-testen. Är idag på dag 10 efter mf

♥ Nya tag efter mf! ÄL: 20 Juni, BIM 5 Juli ♥
Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!