• Bäbis 2008

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Den här tråden är ju jättebra, så skönt att veta att man inte är ensam. Fick mf i fredags, eller jag började blöda då och åkte direkt från jobbet till gyn. Krävde att få komma in till läkare, och det fick jag oxå. Var då i vecka 6, men på vul syntes bara en tom hinnsäck. Efter det slutade jag att blöda, och nu sitter jag bara och väntar p åatt det ska börja igen så att allt kommer ut. Ska på återbesök på torsdag, hoppas att kroppen tagit hand om det själ tills dess. Berättade ni på jobbet om vad som hänt? Funderar på att gör det imorgon, utifall det blir komplikationer. Och så behöver jag inte ljuga ihop nån historia om vart jag ska på torsdag. Hade berättat för familjerna två dagar innan det hände. Kändes hemskt att behöva göra dom ledsna oxå, men samtidigt är jag glad att dom vet, skönt att ha deras stöd. Nu vill jag bara att det här ska vara över så att vi kan börja försöka igen...

• Bäbis 2008

Ska till gyn imorgon för återbesök. Ska kolla om allt kommit ut eller inte, jag är 99% säker på att inget kommit ut... Slutade blöda i princip direkt efter att jag lämnade gyn sist. Så nu är frågan vad dom ska göra åt saken. Förmodligen får jag ett piller för att sätta igång allt igen. Och då måste jag väl tillbaka igen efter en vecka för att kolla... Känns tröttsamt...

• Bäbis 2008

hot chocolate: jag förstår precis vad du menar. Det känns som att jag aldrig någonsin kommer att få uppleva att vara gravid och sedan föda ett barn. När jag tänker på det känns det så fjärran och overkligt att jag allvarligt börjar fundera om det kanske är sant, att jag aldrig kommer få uppleva det...

• Bäbis 2008

Hej igen. Var till gyn på återbesök idag, och snacka om att bli förvirrad... Jag har ju inte blödit eller haft ont sen i fredags, och när jag berättade det för dr såg han mkt fundersam ut. Och sen när han gjorde vul såg han ännu mer fundersam ut... Så visade han på bilden och sa att här är den tomma fostersäcken, ja sa jag..., och här är en till, va?!! Och i den finns ett foster... Han kunde inte se hjärtat slå, så han bokade en ny tid till den 2:a juli för att kolla igen. Han var dock inte särskilt optimistisk, sa att han borde kunna se hjärtat slå nu, borde vara i vecka 7. Nu vet jag inte vad jag känner, vågar ju absolut inte hoppas...

Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!