• sångbird

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Måste prata av mig lite,
    Jag fick missfall i mars -07 i vecka 12. Vi hade försökt i nästan 2 år så det kändes otroligt jobbigt att starta om med nya försök. Men längtan efter barn är sååå stark (varför skriver jag det, det vet ni ju alla här inne)
    Iallafall så väntar jag mens denna vecka (dag 30 idag) och det känns precis som förra gången innan jag plussade....lite molvärk från och till och ont i brösten. Detta kan ju betyda mens men det känns verkligen inte så...
    Jag VÅGAR dock inte testa, är sååå rädd för bara ett streck och att vi ska behöva vänta en månad till och hoppas.... Är dock rädd för att det ska vara plus oxå eftersom jag då kommer vara livrädd för missfall igen...

• sångbird

pollyanna: Jag vet vad du menar med att du hellre får ett minus än ett plus och sen ett missfall. Jag trodde inte en graviitet skulle påverka mig så mycket... känner att jag nästa gång jag blir gravid vill försöka leva på som vanligt, men jag tror det är omöjligt för mig....
    Först får jag mens och blir såklart jätte besviken, sen vänjer jag mig och blir lite lättad för nu måste jag ju inte vara orolig för missfall. Sen närmar det sig äl och jag börjar räkna på¨dagarna igen och så närmar det sig BIM och jag hoppas som sjutton för att sen bli besviken igen.....hur länge ska man anpassa hela sitt liv efter detta???

Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!