• Emmie79

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Sassa4 skrev 2016-12-14 17:18:52 följande:

Jag fick missfall nu i november i vecka 12. Fostret dog i vecka 10. Känns väldigt jobbigt att den första graviditeten slutar såhär. Men man får försöka tänka att kroppen var stark som kunde stöta ut något som antagligen inte var livsdugligt. Hoppas så innerligt på att bli gravid på en gång. Längtar!

Jag fick också missfall i november, kvällen innan jag skulle gå in i vecka 11. Fick tillbaka mensen efter 6 veckor och positivt ägglossningstest drygt 2 veckor senare. Nu inväntar jag mens (eller såklart helst icke-mens!) på måndag. Håller tummarna för ett plus!
  • Emmie79
    Sassa4 skrev 2017-01-05 20:06:34 följande:
    Håller tummarna för dig! :)
    Detsamma! Har ni "satt igång" än?
  • Emmie79

Jäkla skit, mensen kom med besked igår mitt när jag satt och åt finlunch med en vän... :(

Får försöka släppa detta du ett par dagar tills det är dags att börja äl-testa igen.

Nån som har nåt tips på hur man kan sysselsätta sig under tiden så att man inte tänker på det konstant? Jag behöver verkligen ett riktigt projekt att gå in i, annars tar detta över mitt liv!

• Emmie79

Ville bara skriva några uppmuntrande rader till er som försöker bli gravida igen efter missfall och känner hopplöshet.

Jag fick missfall i vecka 10 i november förra året, sörjde detta något oerhört och ville direkt bli gravid igen. Efter fem månader av sorg, stress, ägglossningstester och gravtest lyckades vi igen i april, men några dagar efter plusset blev det missfall igen.

Då påbörjade vi en fertilitetsutredning under sommaren för att se om något var på tok, samt för att jag var 37 och kände mig superstressad. Alla provsvar var normala, inget var fel. Jag slutade även helt med ägglossningstesterna och litade enbart på ?sekretmetoden?.

Efter att jag i juli gjort en spolning av livmodern och äggledarna för att se om något satt i vägen (detta var en del av utredningen) så kom aldrig mensen. Jag var gravid igen! Och denna gången gick det bättre, nu är jag i vecka 25 och känner bebisen sparka varje dag!

Jag ville bara säga att även om du fått ett missfall, eller till och med två, så behöver det inte betyda att du inte kan få en lyckad graviditet. Jag är nu 38 år och inne på min tredje graviditet på ett år men denna gången ska det gå bra!

Stort lycka till till er alla som kämpar!

Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!