• Vargar

Vi som pluggar till körkort!

Det är roligt att kunna disskutera och fråga om saker som man kanske fastnat på.
    Och denna tråd är till för att peppa varandra för det här ska vi klara!

Skrattande   Vi ska ta körkortet!!  Skrattande

* * * Ängeln Sebastian - 02 Frej 6/1-06 + Plutten i magen v.13* * *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-27 12:44:31:
    Bra länkar:
    Om teoriprovet
    www.korkortsteori.se/

www.teoriprovet.nu/default.htm

Vägverkets hemsida
    www.vv.se/
  • Svar på tråden Vi som pluggar till körkort!
  • Skusan

Imorrn ska jag ha min allrs första körlektion ever på trafikskolan! Är faktiskt lite nervös... Har ju bara kört med sambon och så. Är en "test" inbokad på 1 timme, undra vad han utsätter mig för då?

• norgesessan

skusan, vad har du fått veta? har dom sagt nåt om hur lång tid det kan ta? eller väntar dom med det till efter testkörningen? Hur ofta skal du köra? Jag ska köra så ofta jag kan från juli. i juni får det bli efter jobb.

• Skusan

norgesessan
    Ja vad sa han? Det gick jättebra. Han körde ut till ett lite lugnare område så jag fick ta över där, sen lotsade han in mig mot mer trafik och rondeller och stopplikter etc. Allt gick galant, vi backade runt gathörn och start i backe... Jag tom parkerade blien inom rutan på första försöket (inget jag tränat innan) haha. Jag har en till lektion inbokad 19/6, tills dess skulle jag öva mer på att backa runt gathörn och lite allmänt om trafikregler, var väl lite osäker när han frågade saker under tiden jag körde. Vi diskuterade inte hur många lektioner jag kan tänkas behöva, det kanske blir lättare att bedöma efter nästa då han lär märka om jag har snabbt att lära mig det jag gjorde sist så att säga...
    Ska väl tilläggas att jag aldrig vågat köra i tätorten innan igår. Så han var imponerad. Jag med.

Så nu törs jag med mitt självförtroende ge mig ut i den "vanliga" trafiken och inte bara köra i utkanten.

• Skusan

norgesessan - Jag kör med barnen i bilen, finns inget annat sätt att göra det på, om jag inte ska ta allt på körskolan och det blir ju både trist (kan inte köra så ofta) och dyrt...

• Ceca

sakoline: Var kör du upp nånstans? Känner du dug osäker på nåt?
    Jag känner mig lite osäker på backa runt hörn

• Vargar

Ni som pluggar teroin nu hör gör ni när ni läser?
    Läser ni teori och körkortsboken elle rbara teoriboken. Jag vet inet riktigt hur jag ska kunna plugag så effektivt som möjligt. Någon som har något förslag. Och en gravidhjärna till på köpet gör att jag inet kmmer i hågnågonting så jag måste läsa samma ska ca 20ggr innan det sitter *suck*

Hur ska detta gå?

* * * Änglapojke f/d-02, Frej 6/1-06 + Gravid BF 31/10* * *
  • Vargar
    Twentyfourhours skrev 2007-06-06 11:53:36 följande:
    hej! jag klarade äntligen min teori igår så nu måste ja ringa o boka uppkörning!
    JÄTTE GRATTIS!!!
  • mammutten81

Jag hänger inte med, körkortsboken eller teoribopken?
    Det är ju samma sak.

Jag går till rafikskolan och brukar göra proven där så ofta jag kan, nästan en timme varje dag i veckan.

Sen läser jag det som är svårare på kvällen i boken.

Under helgen läser jag in svårare saker som understyrning VS framjhulsdriven osv.

Så jag varvar så mycket jag kan.

• Vargar
    mammutten81 skrev 2007-06-11 07:48:02 följande:
    Jag hänger inte med, körkortsboken eller teoribopken?Det är ju samma sak.Jag går till rafikskolan och brukar göra proven där så ofta jag kan, nästan en timme varje dag i veckan.Sen läser jag det som är svårare på kvällen i boken.Under helgen läser jag in svårare saker som understyrning VS framjhulsdriven osv.Så jag varvar så mycket jag kan.
    Nej det är inte samma
    Det finns en  teoribok med frågor i och en bok med massa tex. d.v.s körkortsboken.
Svar på tråden Vi som pluggar till körkort!