Nässpray???
Varför ska man inte använda vanlig nässpray/näsdroppar vid graviditet?
Varför ska man inte använda vanlig nässpray/näsdroppar vid graviditet?
Jag gjorde det!
jag använde det men jag gjorde det så mycket så jag blev beronde ett bra tag efter jag fött min son
Oj, jag har använt nässpray varenda dag sedan januari tror jag.
Misstänker att mina slemhinnor är helt utplånade vid detta laget, men vad ska man göra när man inte kan andas?
Pratade med de på apoteket som bestämt sade åt mig att sluta med nässprayen.
Fick panik...
Lade sedan ett inlägg på fl och fick svar från en mamma som skrev att hennes barnmorska sagt att så länge man inte fick ont eller började blöda näsblod så var det bara att tuta och köra.
Det är vanligt med nästäppa under graviditet och den släpper ganska omgående efter förlossning.
Vem säger att man inte ska göra det?
Använd Sinova istället.
finns på apoteket!!
Prova skölja näsan med en näskanna om du inte vill använda nässpray. Det är ju bara saltvatten så det är ju inget "skit" man får i sig plus att det verkar ju avsvällande på slemhinnorna. Jag tycker inte att det fungerar lika bra men förvånansvärt bra ändå.
gjorde det.. och blev beroende..
i lite mer än 2 år..
panik om det ej fanns hemma...
finns saltkoklösning utan tillsatser på apoteket köpte det till sonen men han har aldrig behövt den men jag har provat den o det funkar jätte bra ....
Var beroende hela mina två förra graviditeter och nu även nr tre...men jag vet att så fort bäbisen är ute, går det över. Nässpray verkar bara lokalt i näsan så det är inget farligt. Det var jag som svarade att min bm sagt "tuta och kör"...hade inte klarat mig utan!
saltkoklösning på sprayflasa ska det stå
Tycker inte att Renässans saltläsning funkar...Bara för stunden!
Jag har testat koksaltlösning och det hjälpte inte alls.
Beror kanske på hur "tillpluggad" man är i snoken
Var till en läkare igår pga bihåleinflammation och han sa att mina slemhinnor var lite torra efter flitigt användande av nässpray. Han sa jag skulle köpa en näsolja, finns på apoteket, bland nassprayen och spraya då och då efter jag använt nässpray.
Har testat, och jag känner mig inte lika sträv i näsan.
Finns en olja som heter NOZOIL,men tror inte att apoteket har den,utan häslokost affärer.Den använde jag.
Lavolina: Ok
Enligt apoteken så är inte nässpray farligt alls att använda under graviditet.
Jag har vart förkyld i 8 månader. Fick nog, gick till läkare och det visade sig att jag dragit ut på förkylningen me hjälp av nässprayen helt enkelt. Fick utskrivet Nasonex nässpray, alltså liknande Cortison, som man ger ett sprut i varje näsborr 1-2 ggr dagligen vid behov. Jag behövde bara använda den i knappt 3 dagar och det släppte. Vilken skillnad det var i näsan och alla andningsproblem bara försvann.
Så den rekommenderar jag starkt!! Mycket bra!!
Å ni, va inte oroliga över Cortison under graviditeten heller. Det används av många gravida. Men ta det däremot i måttliga mängder. Enligt min läkare så sa han helt klart att det går att använda.
Ha det bra alla!!
Ååh, jag glömde en sak; Nasonex använder jag inte längre. Det va bara dom 3 dagarna jag använde det. Nu är jag frisk