• Kofttanten

gardasjön?

Nån som varit där? Funderar på en semsterresa dit i sommar.

• Svar på tråden gardasjön?
  • Pshevil

Det är jättefint där, har varit i Riva del Garda, fast det var ett tag sen nu...

• annca

Har varit i själva Garda många år, men det var rätt länge sedan nu... Men fint var det!
    Garda, Sirmione och Bardolino var vi i.
    I juli/augusti kan det dock vara riktigt stekhett!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Kofttanten

Hmm. det blir nog slutet av juli som är intressant för oss. Fast det är kallt i vattnet har jag hört.

• annca

Garsasjön kan vara rätt kall, ja. Men är det riktigt varmt i luften är det himmelst att hopa i en sval sjö!
    Vi var där precis innan skolan skulle börja ett år, och då var det drygt 30 grader i skuggan... Har nog aldrig ätit så mycket glass som den semestern! .-D

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Cece2

Vi var där i somras (augusti). Det är jättefint, men lite väl turistigt tycker jag...Vi boddde i Lazise och körde runt sjön så vi har nog sett de flesta ställena...Garda uppe i norr är otroligt fint!!! I augusti var vattnet inte det minsta kallt

• mamma2004

Åh, där är så fint! Vi har visserligen bara åkt förbi, men campade en natt där. Så vackert!

Tacksam mamma till Jemima (040626) och Jonatan (060212)
  • Pumpkin

Helt underbart! Vi var där över midsommar för ett antal år sen och då var det 30 grader i skuggan

Bardolino och Garda är jättemysiga orter.

• Kofttanten

Tack för tipsen! Nån mer? Det finns ju så många ställen att välja på...

• LevaLivetNu

Jag vill stanna till på Gardaland, nöjespark när vi åker till Lido!! Har barn med mig i ålder 5 o 7.

Svar på tråden gardasjön?