• Bebis igen

Fler som blivit deprimerade/utbrända av upprepade misslyckanden i bebisverkstan?

Vill bara kolla om det finns nån fler än jag?

Jar haft 2 missall på kort tid...ett i december -06 och ett i februari -07. Mellan missfallen började jag plötsligt få en massa pirrningar/stickningar/domningar i olika delar av kroppen, till en början i ansiktet...sen spred det sig till resten av kroppen!

Efter ett antal besök hos husläkaren där inga fel hittades blev jag remitterad till neurolog, jag va ju helt säker på att det var MS jag hade fått! Där gjordes känseltelster och reflextester..... läkaren kunde inte konstatera någon MS utan trodde att mina symtom var orsakade av stress!

Nu har pirrningarna övergått till nästan bara domningar, jag är sjukskriven på heltid för stress-symtom! Ska få akupunktur inom kort o så ska jag träffa kurator o prata med! Vill inte i detta skede äta antidepp som jag blivit erbjuden......

Undrar givetvis hur jag hamnade i det här....huvudet vill en massa men kroppen orkar inte! Efter att ha vart så rädd för en rad olika sjukdomar har jag även fått en del ¨ngest, pallar inte med folksamlingar utan är hellre med mina nära o kära i den mån jag orkar! Jag är mest ute o promenerar nu och så vilar jag så mycket jag kan! Känner att MF slitit mycket på mig. Har dessutom börjat jobba sådär en två dagar efter MF båda gångerna, jobbar i ett familjeföretag och har kännt mig dum att stanna hemma! Jag vet...helt idiotiskt

Nån mer som hamnat i detta efter upprepade MF, MA eller barnlöshet??

Kram från en ledsen och trött!

• Svar på tråden Fler som blivit deprimerade/utbrända av upprepade misslyckanden i bebisverkstan?
  • Astrantia

Du, be din läkare kolla din sköldkörtel. De symptom du beskriver stämmer ganska väl på ett vanligt och lättbehandlat tillstånd som heter hypotyreos. Har man hypotereos har man dessutom (anser i alla fall vissa gynekologer) mycket förhöjd risk att få missfall. Man kollar sköldkörteln genom ett enkelt blodprov, där man mäter ett hormon som heter TSH (ibland även T3 och T4).

• Bebis igen

Dom har kollat sköldkörteln på mig...... frågan är hur värdet såg ut? Min sjukgymnast sa dock att man ska kolla hur värdet såg ut för det kan fortfarande vara "dåligt" även om det ligger innanför "ramarna".

Hmm....

(¯`°?.¸ ♥ LYCKLIGT 2007 ♥ ¸.?°´¯)
  • Finessan

Missfall tär... Jag har också haft ett par på några månader och känner igen mig i en del av det du skriver. Ffa så tycker jag inte om att vistas bland folk. Nu måste jag ju göra det eftersom jag pluggar, men jag undviker fester och andra tillställningar. Orkar inte vara glad bland glada människor, känner mig lite som en alien.

Kramar.

• Astrantia

Om man går till en allmänläkare kan man få höra att ett TSH-värde uppåt 4 är OK. Det är det INTE. Kvinnor i fertil ålder ska ner mellan 1 och 2.

• Bebis igen
    Astrantia skrev 2007-04-19 14:35:05 följande:
    Om man går till en allmänläkare kan man få höra att ett TSH-värde uppåt 4 är OK. Det är det INTE. Kvinnor i fertil ålder ska ner mellan 1 och 2.
    Det var ju det min sjukgymnast pratade om.... att värdet kan vara dåligt fast det på testet visar bra! Nu blev jag konfunderad.....jag har ju tagit testerna hos min vanliga husläkare! Måste jag ta nya kanske?

Deprimerad är jag ju säkert ändå...... Efter allt man upplevt!
  • Bebis igen
    Finessan skrev 2007-04-19 14:16:11 följande:
    Missfall tär... Jag har också haft ett par på några månader och känner igen mig i en del av det du skriver. Ffa så tycker jag inte om att vistas bland folk. Nu måste jag ju göra det eftersom jag pluggar, men jag undviker fester och andra tillställningar. Orkar inte vara glad bland glada människor, känner mig lite som en alien. Kramar.
    Ja...då vet du ungefär hur det känns.......
  • LilleSkutt

Hej!
    Jag har en killkompis som upplever liknande symtom som du, med stickningar och plötslig bortdomning. Han gillar inte sociala sammanhang heller och jag tror att han lider av ganska dåligt självförtroende och har en del ångest. Vad jag har förstått så är detta ganska vanligt om man mår dåligt psykiskt och är deprimerad, så det kanske är så i ditt fall också med tanke på dina missfall. Att vara deprimerad är ju också en sjukdom och det kan till slut påverka hela kroppen och social fobi och ångest som du beskriver är jättevanliga symtom. Jag tycker du ska prata med en duktig läkare och/eller psykolog för att få hjälp.

Kramar!

• Bebis igen
    LilleSkutt skrev 2007-04-19 18:05:04 följande:
    Hej!Jag har en killkompis som upplever liknande symtom som du, med stickningar och plötslig bortdomning. Han gillar inte sociala sammanhang heller och jag tror att han lider av ganska dåligt självförtroende och har en del ångest. Vad jag har förstått så är detta ganska vanligt om man mår dåligt psykiskt och är deprimerad, så det kanske är så i ditt fall också med tanke på dina missfall. Att vara deprimerad är ju också en sjukdom och det kan till slut påverka hela kroppen och social fobi och ångest som du beskriver är jättevanliga symtom. Jag tycker du ska prata med en duktig läkare och/eller psykolog för att få hjälp.Kramar!
    Ja....väntar på tid till kurator nu..... Kramar
  • Civ

Ja nog har man varit deprimerad, haft ångest och varit trött på livet...men det finns en ljusning det gäller bara att hitta den!!!

• Civ

Ledvärk och diverse andra konstiga åkommor kommer också av att inte må bra. Man ska ta själen på allvar...

• Civ

Man ska söka läkarhjälp och hoppas att man träffar en bra läkare i de här besparingstiderna....

• Xweroniqa

Var hos läkare idag, efter en veckas yrsel, pirrningar, domningar, illamående, hjärtklappning, andfåddhet m.m.

Jag har oxå fått tips här inne idag att det kan vara nått med sköldkörteln. Sånna prover togs så det är väl bara att vänta att se. Fick mitt andra missfall i Januari. Jag brydde mig inte om det utan jobbade under tiden och direkt efter..
    Först för någon vecka sen började jag stortjuta över min förlust..
    Kanske kan detta vara en bidragande orsak till att jag mår som jag mår nu..

Jaja. JA tycker iaf att du ska ta kontakt med läkare och be dom göra ett ämnesomsättningsprov.
    Lycka till!

Massa Kramar.

• Bebis igen
    Xweroniqa skrev 2007-04-23 23:07:52 följande:
    Var hos läkare idag, efter en veckas yrsel, pirrningar, domningar, illamående, hjärtklappning, andfåddhet m.m. Jag har oxå fått tips här inne idag att det kan vara nått med sköldkörteln. Sånna prover togs så det är väl bara att vänta att se. Fick mitt andra missfall i Januari. Jag brydde mig inte om det utan jobbade under tiden och direkt efter.. Först för någon vecka sen började jag stortjuta över min förlust.. Kanske kan detta vara en bidragande orsak till att jag mår som jag mår nu.. Jaja. JA tycker iaf att du ska ta kontakt med läkare och be dom göra ett ämnesomsättningsprov. Lycka till! Massa Kramar.
    Trist´o höra att det finns fler som mår som mig...samtidigt är det ganska skönt att veta att man  inte är ensam!

Sköldkörtelprov har tydligen tagits på mig, jag ringde min läkare o kollade.... det var i stort sett perfekt!!

Jag har fått inse att jag drabbats av stress symtom...... inte alls kul, försöker o hitta tillbaka til mig sjläv...

Jag har knappt sörjt mina förluster utan bara klampat på....det kan inte vara bra!

Lycka till du me, kramar
Svar på tråden Fler som blivit deprimerade/utbrända av upprepade misslyckanden i bebisverkstan?