Gravid-choklad?
Jag läste någonstans att man inte ska äta choklad när man är gravid..?! Jag som älskar choklad!!!!
När jag var gravid förra gången åt jag mycket choklad....
Någon som vet om det är skadligt??
Jag läste någonstans att man inte ska äta choklad när man är gravid..?! Jag som älskar choklad!!!!
När jag var gravid förra gången åt jag mycket choklad....
Någon som vet om det är skadligt??
Jag har ätit choklad under alla mina graviditeter. ![]()
Har jag aldrig hört. Det är iaf inte med på Livsmedelsverkets lista över saker man inte skall äta.
har också hört det men vet tyvärr inte om det stämmer....
Samma här.
Har aldrig hört talas om att de skulle vara farligt.
Kram.
Jag som inte ens gillar choklad har ätit massor sen jag blev gravid...Det var det som fick mig att testa. Ville leva på marabou daim och daim som är mitt hatgodis
Har dock inte hört att det är farligt i sig men överkonsumtion av allt är väl inte bra.
Om inte choklad står med på slv:s kostråd så är det ingen fara
Svenska livsmedelsverkets kostråd för gravida
inte hört nåt om choklad, jag åt det... men det är väl som med det mesta, man ska äta med måtta
Det är inte skadligt, tvärtom.
Det höjer bla serotoninhalten i hjärnan vilket bidrar till ett välmående, man blir glad helt enkelt
Dessutom är framför allt mörk choklad nyttigt för hjärtat.
Ät du på bara.
det har jag aldrig hört, och vore det farligt så skulle de verkligen sätta in resurser för att få ut det så ALLA visste det, för i princip ALLA gravida äter choklad! Mycket choklad! ![]()
Vad skönt att höra! Då kommer jag forsätta att mumsa..
Min craving undergraviditeten var choklad.....åt hur mkt som helst..
Min dotter är fullkomligt välskapt...
har ni inte blandat ihop det med att en del bebisar kan få ont i magen om den ammande mamman äter choklad..?
Det är väl när man ammar som man inte ska vräka i sig choklad. Jag åt mycket choklad när jag var gravid