Blir så förbannad
Nu har det varit frid och fröjd ett tag mellan min sambo och hans ex angående deras gemensamma pojke. Han har mått jättebra, vad han visar här. Han pratar glatt om oss alla fyra, mig och min sambo och hans mamma och hennes sambo. Han verkar inte må dåligt, vad han visar här!
Hans mamma är väldigt sugen på att flytta ett par mil bort, och då vill hon att vi ska ha honom på "heltid" alltså att hon bara har honom varannan vecka. För att hon inte vill bo här.. offrar man sig inget åt sitt barn? jag blir så ledsen, jag skulle aldrig kunna tänka mig att strida för att ha mitt barn mindre.
Hon anser att han inte mår bra av att bo i en kappsäck! men just nu har han vant sig vid allting och han är en glad liten pojke som älskar oss allihopa! Hon säger att hon innerst inne tänker på sin son. Hur då? Genom att ta mindre plats i hans liv? Jag tror att alla behöver sin mamma. Mamma är alltid mamma och de är speciella. Hur dåligt skulle inte denna pojke må att spendera mera tid med mig, sin bonusmamma än någon av sina egna föräldrar.(kommer att vara hemma och föräldraledig) Hur skulle pojken må då? Inte skulle jag själv vilja ha det så.
Jag blir så¨förbannad att hon tänker innerst inne på sig själv men att hon talar och säger att hon tänker på pojken! HUR? Han behöver ju sin mamma. Hon är ju inte dum och så för övrigt, jag tror att hon tar väldig hand om honom. Därför anser jag att han borde få träffa sin mamma och pappa lika mycket.
Tycker att det är konstigt, om han inte mådde bra, skulle han inte visa det hos oss då? han har inte visat något som gör att han mår dåligt av något slag!
Vilken mamma vill lämna bort sin tid med sitt barn igentligen?
Men vi stridar för att han ska ha varannan vecka, p.g.a att han mår bra av det. Lika mycket av båda! Allt har börjat fallit på plats för honom ... de har gemensam vårdnad. Så här kan hon inte flytta om inte min sambo tycker så. Men hon får gärna flytta, men då får hon skjutsa hit honom till dagis ialf. Och ha varannan vecka! Hon borde lära sig att ta sitt ansvar efter fyra år, det var ju detta hon ville! hon valde detta liv, tycker att man som vuxen borde växa och ta sitt ansvar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-19 15:37:45:
jag menade att hon bara ville ha honom varannan HELG
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-19 15:39:28:
jag menade att hon bara ville ha honom varannan HELG