• Anonym

abort i malmö

någon som gjort medicinsk abort i malmö?? fick ni de första tabletterna samma dag som läkarbesöket? tillåter umas hemma aborter????

• Svar på tråden abort i malmö
  • Anonym (inget val)

Hej.
    Jag har gjort en medicink abort i Malmö yligen. Gjorde det pga att mitt barn var så sjukt att han annars inte överlevt graviditen. Jag fick första tabletterna på ett besök hos barnmorskan på KK. 2 dagar senare blev jag inlagd och fick tabletterna som man stoppar upp i slidan för att ge sammandragningar. Läkarbesök hade jag varit på dagarna innan.

• Anonym (har också)

har också gjort i Malmö. Visserligen för 4 år sen men det gick till på samma sätt som för (inget val).

• Anonym

okej...hoppas de tillåter att man kan få ta de sista tabletterna hemma.. vet att visa sjukhus tillåter "hemma abort"

• Anonym (har också)

Varför vill du gära göra det hemma? Jag mådde jätte dåligt under aborten. Mådde illa, spydde och man blödde otroligt mycket. Tyckte då det var skönt att vara på sjukhuset. De ville också se att embryot hade åkt ut innan jag fick åka hem. Men det kanske är annorlunda nu.

• Anonym

vill bara göra den hemma.. tycker också att det är jobbigt att min moster jobbar på sjukhuset....

• Anonym (hem abort)

Hej.
    Jag gjorde en medicinsk abort i Malmö för 1 månad sedan och fick välja mellan att komma till Umas för de sista tabletterna eller ta dem hemma. Jag valde att ta dem hemma.

Först var jag på en läkarkoll för att se hur långt jag var gången och abortsamtal och då fick jag även en tid till aborten knappt 1 v senare. (var på läkarkoll på fredagen, tid för första tabletten på tisdagen och tog de andra två tabletterna på torsdagen hemma)

Jag tog dem kl 8.00 och kl 11.00 ringde dem mig och frågade hur det gick och hur jag mådde. Jag gillar inte sjukhus och bor nära om något skulle hända, så det var det bästa för mig.
    Dom hade ett krav för att jag skulle få göra det hemma och det var att jag hade någon hos mig hela tiden om något skulle hända.

/S

• Anonym (inget val)

TS: Vilken vecka är du i? Tror att det kan vara svårare att vara hemma ju längre graviditeten har gått. Som (har också) skriver hade jag sammandragningar som gjorde jätteont. fick flera olika smärtstillande och är glad att det fanns till hands. Förstår samtidigt att det är jobbigt att ha din moster där. Jobbar hon just på KK?

• Anonym

jag är i vecka 6.. kommer antagligen vara i v 7 när aborten görs

• Anonym

ja hon jobbar på kk... tyvärr...

• Anonym (inget val)

Utan att ha större erfarnehet av det har jag läst att det oftast gör mindre ont så pass tidigt i graviditeten. Blir mer som en stor blödning med klumpar.

Förstår att mitt i allt det andra svåra så är det jobbigt att behöva möta någon man känner. Jag var på KK sammanlagt 3 gånger på olika avdelningar inför min abort. Även om sista steget görs hemma finns risken att du stöter på henne de andra gångerna. Jag blev inlagd på den helt nya avdelningen om det hjälper. Hon kan ju inte jobba överallt Synd om du ska ta ditt beslut om hemabort pga henne. Du ska ju göra det som är bäst för dig och känns säkrast för dig.

• Anonym

ska prata ordenligt med läkaren på mitt läkarbesök och ta reda på så mycket som möjligt och sedan ta beslutet utifrån det =) tack sååå mycket för era svar!!!

• Anonym (inget val)

Kram och lycka till.

• vänat

Du kan ju bara säga tatt du inte vil träffa din moster informer personalen om att du har din moster som arbetar på kk.

eller om det finn et patient hotel där du kan få vara så finns de sjukvårdpersonal i närheten eller om du kan få vara salit patien på någon anna avdelning för at slippa träffa din moster.

Svar på tråden abort i malmö