Inlägg från: Anonym (inget val) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inget val)

abort i malmö

Hej.
    Jag har gjort en medicink abort i Malmö yligen. Gjorde det pga att mitt barn var så sjukt att han annars inte överlevt graviditen. Jag fick första tabletterna på ett besök hos barnmorskan på KK. 2 dagar senare blev jag inlagd och fick tabletterna som man stoppar upp i slidan för att ge sammandragningar. Läkarbesök hade jag varit på dagarna innan.

• Anonym (inget val)

TS: Vilken vecka är du i? Tror att det kan vara svårare att vara hemma ju längre graviditeten har gått. Som (har också) skriver hade jag sammandragningar som gjorde jätteont. fick flera olika smärtstillande och är glad att det fanns till hands. Förstår samtidigt att det är jobbigt att ha din moster där. Jobbar hon just på KK?

• Anonym (inget val)

Utan att ha större erfarnehet av det har jag läst att det oftast gör mindre ont så pass tidigt i graviditeten. Blir mer som en stor blödning med klumpar.

Förstår att mitt i allt det andra svåra så är det jobbigt att behöva möta någon man känner. Jag var på KK sammanlagt 3 gånger på olika avdelningar inför min abort. Även om sista steget görs hemma finns risken att du stöter på henne de andra gångerna. Jag blev inlagd på den helt nya avdelningen om det hjälper. Hon kan ju inte jobba överallt Synd om du ska ta ditt beslut om hemabort pga henne. Du ska ju göra det som är bäst för dig och känns säkrast för dig.

• Anonym (inget val)

Kram och lycka till.

Svar på tråden abort i malmö