• Amandamamman

Hur blir man av med röklukt i hus?

Var på husvisning idag och det var verkligen intressant, förutom att farbrorn som bor där har rökt inne. Hur blir man av med sån lukt?

• Svar på tråden Hur blir man av med röklukt i hus?
  • Fidelis ad urnam

vi hade det problemet i vårt kök, de hade slängt fimpar och skit i en hink inne i skåpet under diskhon. Det STANK!
    Så vi bytte ut köket.

Någon annan lösning vet jag inte

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • xandra84

vädra ur!!!...

Bonnie-Lee mammas underbara sötnos 060714
  • mammacatta

Ozonering, utförs av saneringsfirmor.

• Petra 1972

Riva ner tapeterna. Måla om. Byta mattor.

• mamma2004
    mammacatta skrev 2007-04-19 18:16:16 följande:
    Ozonering, utförs av saneringsfirmor.
    Petra 1972 skrev 2007-04-19 18:16:42 följande:
    Riva ner tapeterna. Måla om. Byta mattor.
    Jag skulle säga att om det är riktigt illa så krävs både ozonering och att riva och måla.
    Tacksam mamma till Jemima (040626) och Jonatan (060212)
  • dessan59

tyvärr så räcker det inte att bara vädra. jag tror att ni ska gå och fråga på en målerifirma, det finns kanske något att tvätta tapeten med innan ni tapetserar över.

• Lina med Liten
    xandra84 skrev 2007-04-19 18:16:08 följande:
    vädra ur!!!...
    hjälper inte att få bort allt. Måla om är ju en klassisk åtgärd. Även taket om det e illa. En kompis ställde in spannar m vatten o ättika ett par dagar innan de flyttade in i sitt hus. Det hjälpte!
  • Öyvind

LajsaFajsa

En avfuktare är konon ...tar bort lukt som
    gammal källare
    cigg rök
    mögel
    mm

• Bekali

det mesta av röklukt brukar sitta i fok som röker inne i deras möbler tyger etc.... och köper man nåt så brukar man ju ha lite annan smak än den som bott tidigare, man vill ju sätta sin egen prägel, måla om tapetsera osv... annars kanske städa ur , ettika kan funka om inte det räcker med ajax o vim =)

sen vädra ur =)

• Gabriiella

Jag har hört att om man ställer en hink med ättikssprit i rummet så ska lukten ha försvunnit under natten. Kan ju vara en stor myt men kanske värt att prova?

• mammacatta

Sitter det i väggarna så räcker det nästan aldrig med att tapetsera över.
    Man måste ta till bättre åtgärder!
    Hör med en saneringsfirma vetja!

• Bekali

ättika funkar på det mesta =) jag anv det att tvätta ur mitt kylskåp och frys då en propp gått under vår semester ni kan ju tro att det luktade nice då vi varit borta en vecka... *hua*

• Thursday

Räcker nog inte med ättika det lär ju sitta i väggarna. Finns speciell färg som ska täcka bl.a. nikotinlukt.

• puffipuff
    Gabriiella skrev 2007-04-19 18:20:10 följande:
    Jag har hört att om man ställer en hink med ättikssprit i rummet så ska lukten ha försvunnit under natten. Kan ju vara en stor myt men kanske värt att prova?
    jag har också hört att detta ska vara effektivt!!
  • Been

Jag jobbar med fastigheter och det enda som hjälper om det är riktigt ordentligt inrökt är ozonbehandling. Det är inte så jättedyrt och görs som sagt av saneringsfirmor typ Munthers, Anticimex, Ocab m fl.

Lycka till!

Svar på tråden Hur blir man av med röklukt i hus?