• Isis

E-vitamin som fertilitetshöjare?

Har precis hittat hit, så detta är mitt invigningsinlägg... :)

Är en 27-årig tjej, gift och står i ivf-kö efter ca 3 års fruktlösa försök att få barn. Har nyligen hört att E-vitamin kan vara gynnsamt för fertiliteten. Någon med kunskap i ämnet?

Eftersom man är beredd att göra nästan allt för att bli gravid så rusade jag iväg och köpte en burk starka E-vitaminer på hälsokostaffären. Nu har jag ätit dem i ca 2 veckor och hoppas på en hejdundrande effekt! ;)

Läste faktiskt att gamla hönor började lägga ägg igen, efter att de getts E-vitamin. (Hehehehe... låter ju lovande!)

Den sorten jag köpt heter Dr. Dunner och innehåller ett naturligt E-vitamin på 600 IE. Utvinns ur vetegroddsolja som innehåller naturligt östrogen.

Kan ju inte skada att testa. Någon annan som har huskurer?

Kram!

• Svar på tråden E-vitamin som fertilitetshöjare?
  • ÄngelBängel

Min kompis som jobbar på hälsokostbutik har plockat fram E-vitamin, Selen och Zink till mig.

Hon jobbar på Natur apoteket (skriv ihop själv ) och i alla fall i deras butik har de en bok där alla möjliga besvär står med tips på kosttillskott och doseringar. Enlingt denna bok är det de tillskott jag har som underlättar vid ofrivillig barnlöshet. Jag känner mig som en riktig sjukling när jag tar fram tabletthögen, men vad gör man inte?

Vill du ha mina doseringar?

• Isis

JA TACK!

Vill gärna ha dina doseringar! Skicka ett meddelande till mig i min inbox, vettja!

Kram!

• Moon

ÄngelBängel!

jag skulle gärna vela härma och få den i min inbox!!!
    tack på förhand!

*kram*
    /Moon

• My74

Ängelbängel!

Du får jättegärna skriva dina doseringar på E-vitamin, Selen och Zink i min inbox ocksåå.
    Tack snälla!

Kram

• Minitrollan82

Ängelbängel!

Jag också???

Kram i förhand

• Dream26

Jag skulle med villja ha det i min inbox tack :)

Svar på tråden E-vitamin som fertilitetshöjare?