• nelami

Tänkte inte på tiden och satte igång en tvättmaskin nu.. (hyreshus)

Tänkte inte alls på att klockan är över 22 (ska vara tyst då) och satte igång en tvätt för en stund sen...
    Vad ska jag göra?? Tvättmaskinen kan nog höras ganska bra till de andra lägenheterna när den centrifugerar...
    Men kan ju inte ta ut tvätten nu när den redan är blöt ch indränkt i tvättmedel? Eller? Kan jag ta ut den och sätta igång tvätten igen på morgonen, kan kläderna bli förstörda då?

Vill inte störa grannarna ju..(Även fast jag fick ligga och lyssna när grannarna ovanför såg film på hög volym igår kväll efter 22) Eller de kanske inte orkar bry sej. Jag är alltid tyst annars så en gång kanske inte gör nåt. Skulle dö om nån ringde på och klagade!!

Haha vilka problem man kan ha.. Jag är helt allvarlig! Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Tänkte inte på tiden och satte igång en tvättmaskin nu.. (hyreshus)
  • ejda

låt maskinen gå.. ringer de på så be bara om ursäkt och säg att det inte ska hända igen..

• Pappaledig såklart

Bor i hyreslägenhet också, har en halvt alkoholiserad man under oss...
    Vi har en gemensam tvättstuga som ligger ganska rakt under den mannen, och någon hade då tyvärr gått och satt på en tvätt efter 22.00 och han tyckte verkligen inte att de va någon bra idé så han tog helt sonika å klippte av varenda slang och kabel på tvättmaskingen, så lätt va de löst :)

• appius81

Det är nog lugnt. Låt den gå färdigt och gör inte om det. Bor själv ovanför tvättstugan och vet hur jobbigt det är när den låter. Har också en del som inte tänker sig för här som sätter igång maskinen alltför sent fast man inte får

♥ (¯`°?.¸ ♥Äntligen är älskade Olivia här♥¸.?°´¯) ♥
  • piratedoll

Jag har råkat göra samma sak. Låt maskinen gå klart. Skulle ngn mot förmodan ringa på är det väl bara att säga som det är :)

• Celestial

Jag har gjort samma sak. Grannarna under har tidigare klagat på att jag tvättar efter kl 21så jag stängde av tvättmaskinen direkt när jag såg vad klockan var.

• bambigirl

Jag skulle stänga av centrifugeringen och låta tvätten ligga kvar så till imorgon. Alltså att den tvättar klart, men inte centrifugerar. Så gör jag ofta när jag inte kommer hinna hänga den så blir den inte så skrynklig. Då låter det ju så lite som möjligt.

• jessca

Vi bor på första våningen i hyreslägenhet och har tvättmaskinerna under vårat sovrum, jag skulle bli galen om någon tvättade efter kl 22... Det har hänt en gång och det var väll okej(de tänkte väl inte heller på tiden) men oj vad det hördes... Skulle det däremot upprepas skulle jag nog bli riktigt förbannad.

• Ilonasmamma

låt den gå...klagar nåt så be om ursäkt, och ibland måste man verkligen tvätta på kvällar och nätter när man själv e magsjuk eller när barnen spytt i sängen osv.

• Celestial

Du kan ju stänga av den precis innan den börjar centrifugera, och så sätter du på den igen i morgon när du vaknar.

• Hannah76

Låt maskinen gå klart, klagar nån så är det bara att be om ursäkt. Ibland måste man ju tvätta fast det är sent.

• nelami

Bra tips att stänga av innan den centrifugerar! Men vågar man låta tvätten ligga kvar blöt? börjar det inte lukta? Eller kanske inte över en natt bara...

• bambigirl

Nej, det luktar inte efter en natt. Annars kan du ju alltid köra en extra sköjlning och sen centrifugera imorgon.

• LindaKarlsson

Jag skulle nog stängt av när den börjar centrifugera.. Lite snäll kan man ju vara om det inte är något du MÅSTE ha färdigt tills imorgon :)

• nelami

Nu stängde jag av för den började bullra..Den har sköljning/centrifugering och den var i mitten av det så jag antar att den inte sköljt klart. Men jag lämnar det iallafall och startar igen direkt jag vaknar...
    Tack för svaren!

• nelami

Ville egentligen ha kläderna torra till imorron, men jag får väl springa ner i tvättstugan och kolla om det finns ledig tid så kan jag torktumla

Svar på tråden Tänkte inte på tiden och satte igång en tvättmaskin nu.. (hyreshus)