Svensk/spanska namn?
Har lite problem och hitta fina namn... Jag är svensk och pappan kommer från Argentina, så vi vill gärna ha namn som fungerar både på svenska och spanska.
Tacksam för förslag!
Har lite problem och hitta fina namn... Jag är svensk och pappan kommer från Argentina, så vi vill gärna ha namn som fungerar både på svenska och spanska.
Tacksam för förslag!
samma problem har vi. Söker efter tjej- och killnamn som fungerar på både svenska och spanska till vårt andra barn.
Kan tänka mig att det finns ganska många svensk/spanska bebisar... Så det borde finnas många fina namn.
Kan ju kolla här:
http://www.babynamenetwork.com/origin.cfm?origin=Latin
Maria, Sofia, Patricia, Paula, Andrea, Emma (Ema), Alba, Elvira, Isabel, Amanda, Elisa, Emilia, Gabriela...andra som funkar är även Lucia, Luna, Valeria, Natalia...ja, listan kan göras lång!
Killnamn: David, Martin, Eric, Mattias, Adrian, Anton,...men även Pablo, Diego funkar.
Min dotter heter Vida (Liv).
Alma, Alba, Luna är också fina namn med betydelser tycker jag. Pojknamn är lite svårare så det måste jag nog klura på lite.
Vida, var ett fint namn! Hmm, Alma tycker jag också om.
Min son heter León dvs lejon på spanska, han heter alltså inte leon med svenskt uttal (hans pappa är från Chile). Vår nästa son ska heta Matéo.
Alicia en spansk form av Alice.
Killnamn kan jag inte komma på.
Mira glömde jag ju
Har samma problem som TS...
Alma var mitt o karlns förslag ända tills vi sa det till hans föräldrar som båda skrek rakt ut...tydligen betyder det i Peru mer "död" själ än själ (soul). Så det har vi varit tvungen att skrota, tyvärr. Men kanske att det fungerar bättre i Argentina.
Nu är vi mest inne på Adeline (jag) och Esmeralda (han)...
Hej Joss!
Jag heter Carolina och är gravid i 6 månader. Jag kommer också från Argentina och pappan är svensk. Vi har precis samma problem! Att hitta fina namn som fungerar både här och i Argetina är INTE lätt. Vi tog reda på könet och det blir en pojke ;) Jag tycker om Nicolás, Valentín, Lucas och Matéo. Tjejnamn: Alma, Emelina, Alva, Paulina ( så heter min systersdotter)..Jag lovar skriva igen om jag kommer på flera fina namn.. ;)
Hej Carito!
Kul att det finns fler som är i samma situation
Kom på Filippa igår, funkar det i Argentina?
Vår dotter heter Alicua och när vi var i Portugal förra ssommaren så sa alla portugiser att Alicia var ganska vanligd där med.
Alicia heter hon , jag slant lite på tangeneterna