• TereseJörgen

Sötsugen på kvällen

Det är många med mig som blir söt sugen på kvällen.

Men hur ska äta för att slippa det?

Jag blir så sötsugen så jag nästan tuggar på fingrar eller äter godis som man inte ens tycker är gott...

• Svar på tråden Sötsugen på kvällen
  • imsan

fick tipset från en dietist att ta en frukt och några sötmandlar.
    Har inte provat än men ska inhandla sötandlar idag.

• TereseJörgen

Nötter kan jag tänka mig.. Har provat sätta i mig morötter, bananer och andra frukter..men icke, funkar inte med mig.

• MissGoodie

Jag mumsar på cashewnötter, jag... Lite mer "snacks" liknande än tex mandlar, för frukt och mandlar funkar (tyvärr) inte för mig heller...

• TereseJörgen

Läste nyss att man skulle äta ordentligt under dagen. Sen efter middagen skulle man äta något syrligt eller en ruta choklad så man ger magen signal att man har ätit...
    Läste det på doktor.net

• sussiegull

min mamma sa alltid att man kunde doppa en morot i sirapoch ata men det ska jag inte rekommendera fy vad ackligt!

• SmultronÄngel

Jag blir alltid sötsugen efter middagen, men tycker att det hjälper om man tar en ruta mörk choklad efter maten. Det lindrar mitt sötsug och eftersom det är så hög kakaohalt vill jag inte äta mer än nån enstaka ruta.

• Hjullhjärtat

ät en rejäl och stadig frukost, är bra lunch och ett par frukter på eftermiddagen, ät en skiva knäckebröd till middagen, ät frukt om du är sugen sen.

• Vårkänslor

Torkad frukt kan ju funka.. Såå gottigt =)

• Elicia81

jag var så sugen på muffins efter dagensmuffins.se så att jag nästans dog, tog en kopp te och typ 8 nötter, =sötsuget försvann helt..
    andra dagar är det värre då kan en halv ruta mörk choklad hjälpa eller en frukt..
    gick upp och tog en skinkskiva en gång när jag höll på att dö :P

• lilaki

Jag skulle också vilja slå slaget för en stooor kopp te (typ halvliter). Jag brukar köra något gott yogite eller fruktte och ha mjölk och honung i. Man blir mätt i magen av all vätska och honungen tillfredsställer sötsuget. Jag tycker det funkar utmärkt!

• Mar1lyn

drick vatten i mängder o kanske en knäcke.

• Elicia81

jaa visst funkar te.. bialnd så tar jag mina största kooppar och gör två koppar som jag tar med till datorn, sauketter och mjölk.. favvosmaken är röda bär från lipton ;)

• Lis1e

BORSTA TÄNDERNA! Det tar bort suget...ett tag.

• Halvblod

Jag har en magic Bullet (mixer) som jag häller i frusna bär, någon enstaka msk vatten och lite sötningsmedel...mixar och det blir som sorbe som man kan äta direkt. Mumsigt som f*n och nästan inga kalorier, men det dämpar sötsuget.
    Åt detta varje kväll när jag gjorde min power-viktminskning!

Svar på tråden Sötsugen på kvällen