• missingu

Någon som har använt kakeldekor?!

Nyfiken på om någon använt kakeldekor och hur det blev!! är jättesugen på att prova sätta mosaikliknande sånna på vårt kökskakel som är helvitt i dagsläget. Men undrar om det ser konstigt ut att sätta på alla plattor eller om jag bara ska sätta på några, typ en rand eller nått.

Ingen som har bilder eller tips!?

• Svar på tråden Någon som har använt kakeldekor?!
  • Beach

Hej! Jag hade det i min gamla lägenhet.
    tycker det är kul att piffa upp när det bara är vitt.
    Nu har vi tyvärr brunt 70-tals kakel. Så det får jag leva med....

Bild har jag inte, tyvärr. Men jag satte iaf varannan ruta på mittenraden.

• missingu

Vart det stor skillnad efter att du satt upp kakeldekoren? Hade du enfärgade?

• dream

Hej!

Jag har kakeldekor på båda mina toaletter.
    Jag tycker att det blev jättefint!
    Jag har just nu enfärgade men jag ändrar lite ibland.
    Jag köpte självhäftande plast på rulle och klippte till själv.
    En del pyssel vill jag lova.....
    Var har du hittat mosaikliknande kakeldekor???
    Skulle jag vilja ha på toan.

Lycka till!

• Marie IE B

Vi köpte vit självhäftande kontaktplast på rulle och skar själva till rutor som passade vårt kakel i köket. Vi ville inte "piffa till" utan istället dölja 28 kakelplattor med små handmålade plutti-nuttiga Linneor på. Visst syns det om man tittar noga och i rätt ljus att det inte är vita kakelplattor överallt men inte värre än att det är hästlängder bättre än vad det var innan.

Om du ska sätta på alla plattor beror ju lite på hur mycket kakel du har i köket men ska du ha mosaikmönster tror nog jag det ser konstigt ut att inte sätta på alla. Sätter du enfärgat eller nå't annat mönster kan du gott och väl sätta på utvalda plattor antingen i jämna mönster eller lite hipp som happ, på rad funkar ju också.

• Michaela83

hejhej..

Vi har satt upp svart/vitt i köket med kakeldekor..
    Har tyvärr ingen bild än, men kika in hos Martha här på FL, hon har liknande oss.

Wilma 051117 och BF 070622
  • Beach
    missingu skrev 2007-04-20 15:23:34 följande:
    Vart det stor skillnad efter att du satt upp kakeldekoren? Hade du enfärgade?
     Jag hade vit botten med gul citron på. Så det såg ut som bara citronen var dekor. Jag var nöjd. Blev mycket fräschare än innan.
  • Smajla

Vi hade också i vår gamla lägenhet både i kök och badrum ett tag men tog bort dem sedan. Jag gillade dem då men tröttnade sedan. Men då är det ju bara att dra bort dem. Vi hade på varannan kakelplatta.

//Nyinflyttad!!!
  • missingu

Åhh, vad många bra svar!!
    Jag har hittat mosaikliknande på: www.kakelcover.se. Fast de var ganska dyra tycker jag...

Vart hittar man på rulle? Kan tänka mig att det är lite pyssel men det måste bli billigare iaf.

• Michaela83

På färg/tapet affären finns det på rulle. :)

Kolla även på Lagerhause , där finns många snygga.

• Michaela83

kom på att inreda.com har enfärgare kakeldekor också..

Svar på tråden Någon som har använt kakeldekor?!