• Anonym (skit)

Inga pengar över och fattar över 7000 kr

Usch har nu suttit och räknat ut hur mycket vi har i räkningar denna månaden och det kom fram till att det fattas över 7000 kr denna månaden plus att vi behöver pengar att klara oss.-( känns så pissigt måste låna 10 000 kr av sambons föräldrar och det känns så fel. Varför ska det bli så. är så ledsen nu vet inte vad jag ska ta mig till, hoppas vi får låna om dom har dom pengarna vill säga annars  vet jag inte hur vi ska göra. någon som har förslag? Fan vad dåligt man kan må varje månad vid denna tidpunkt.

• Svar på tråden Inga pengar över och fattar över 7000 kr
  • Felicia6

Hur kommer det sig att ni går så mkt back?
    Vad har ni i räkningar? Något ni kan sälja eller säga upp? Flytta till mindre lägenhet?

7000kr är extremt MYCKET pengar att gå back, och därför är det bra att veta vad nihar för räkningar för att försöka hjälpa

• Anonym

Jag vet hur det är. Har aldrig haft lika mkt som fattats men jag lider verkligen med er. Vet inte vad ni kan göra, sälja nånting? Stå över nånting? Kanske få uppskov på nån räkning?

Styrkekramar!

• Anonym (--)

jaa, det där känner jag mycket väl igen! Jag och sambon har dock hamnat i en ond spiral där vi har lånat sms-lån och det kan jag ju säga direkt : ANVÄND INTE DET!!! För man blir verkligen fast där och kommer inte loss..

Jag vet inte vad ni kan göra denna månaden, men ni kan ju se över era räkningar och räkna på vad det är som är onödigt av dom!

• Tessideluxe

Men hur kan ni ligga så mycket back? 7000 + mat är ju ingen liten felberäkning.
    Ja tipsen är väl som alltid: Själv saker.

• Anonym (--)

Jaa det där med att sälja är verkligen något man kan göra! Om du verkligen går igenom alla dina saker så ska du nog se att det finns något du kan tänka dig att sälja..

Sälja bilen om det behövs? köpa en billigare? Sälja lite guld?

• strojes

Ni borde göra en budget för varje månad i förväg. Öronmärka pengar som ska gå till hyra, mat och annat nödvändigt.
    Tex skaffa ICA-kort (eller vilken butik ni nu handlar mat i) och sätta in de pengar som ska gå till mat där. Och bara handla mat för de pengarna och inte nalla någon annanstans.
    Gå igenom de räkningar ni har, finns det något ni inte behöver? Prenumerationer eller annat. Går det att byta till billigare mobilabonemang.
    Om ni har väldigt många räkningar samma månad kanske det går att flytta på någon räkning. Alternativt om tex någon räkning betalas per kvartal, sätt undan lite varje månad så blir det ingen chock när den stora kvartalsräkningen ska betalas.

Lycka till!

• Anonym (samma sits)

Ja du... samma här men jag saknar 11.000 för att få det att gå ihop...denna månaden. Så har vi haft det i 5 år men skulderna minskar för varje år och målet är att vara rena och skuldfria 2010.
    Har förstått att där finns något som heter mobil/sms lån, himla röta att man har anmärkningar så man inte faller ner där. Låter inte bra för det måste vara en sju-jävla ränta (ursäkta uttrycket).

Mycket kan man göra men det är inte bra om du har det så varje månad för då gör man av med mer pengar än man har....Skuldbördan blir för stor då - kolla vad du kan avbetala, dvs gör upp med inkasso eller säg åt inkasso att skicka till KFM om du inte kan avbetala. Ibland, hur illa den än låter, kan det vara ett bättre alternativ. Man måste äta...

Det reder sig ska du se men ge dig inte utan försök att vända på slantarna för 7000 är inte mycket och om det bara är engångsföreteelse så fixar ni det!

• Anonym (skit)

För att min sambo har vart föräldra ledig och vi har glömt att skicka in lappen, dumma oss vet men försent nu, så han fick bara 9000 kr ut plus att han har massa skulder sen innan vi träffades så vi måste betala det 4000 kr i månaden. Sen är det skatten på bilen som ska vara betald, och sen har vi massa andra vanliga utgifter.

• Dino78

Brukar ni gå back? För det kankse kan vara en bra idé att kollla över sin boendesituation? Går ju att hitta billigare lägenheter.
    Man kankse kan skaffa en billigare bil, ni kankse t o m har varsinn och då kan man sälja den ena?
    Mobilabonnemang? Telefonräkning? Prenumerationer? Se över såna grejer!

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Men ring till alla ställen ni har räkningar från och sgä som det är, dom brukar inte vara omöjliga att ge dispans!
    Det löser sig!

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Inga pengar över och fattar över 7000 kr