• Cygge

När höggravid?

Jag började fundera på en sak... Man hör talas om folk som är höggravida, men när blir man det egentligen?

• Svar på tråden När höggravid?
  • Sandrah85
    Cygge skrev 2007-04-20 19:28:17 följande:
    Nej, inte egentligen, men eftersom magen växer hela tiden och är som störst före förlossningen (no shit) tänker jag på en stor mage när jag hör höggravid. :)
    Den är som störst någon vecka innan förlossningen då magen inte sjunkit ännu ^^
    ♥ Gos i magen ♥
  • SussiN

jag har själv ställt den frågan nyligen, fick lite olika svar där.. men en del skrev från trimester 3 är man höggravid, och vissa säger vecka 36 då livmodern står som högst innan den sjunker.. men de e väl olika..

• Ningla

Min har nog sjunkt nu , för min sambo tyckte att det vart lättare att krama mi nu ; )

♥ 17 dagar kvar ♥
  • Burmakatten

Nä det kanske inte har med magen att göra, men jag tycker SussiN:s förklaring om när livmodern står som högst låter ganska trolig.

• Burmakatten

Trolig är kanske felord...mer trovärdig i mina öron i alla fall...ska surfa lite och kollar om jag hittar ett mer vetenskapligt svar

• LinaHolg

Jag är verkligen HÖGGRAVID bf+ 11 idag :0)

• anettef

har också hört vecka 28, men själv känner jag min bara höggravid sen nån vecka tillbaka :)

• eilema

Oj, redan i vecka 28!? Jag har själv aldrig kallat mig höggravid förrän jag närmat mig åttonde, nionde månaden.. Tycker inte man är höggravid i  vecka 28 bara.. Men jag kan ha fel.

♥ 14 dagar kvar ♥
  • Piri

Jag gick in i v 28 igår och trodde inte att jag skulle räknas som höggravid redan nu! Däremot gick jag enligt FL's uträkning in i trimester tre i tisdags och då var jag ju "bara" i v.27..

• Ningla

känner mig inte direkt högravid ens nu ; )

♥ 16 dagar kvar ♥
  • Jennsan79

Personligen tycker jag nog att man kan räkna sig som höggravid när det är 2 månader kvar! Då har i alla fall jag sett ut som jag ska föda när som helst!

• miss princess

Säger som Jensan 79.. jag har 2 månader kvar o nu börjar jag känna mig höggravid. tungt att gå, svårt att resa mig från soffan mm =)

Svar på tråden När höggravid?