När höggravid?
Jag började fundera på en sak... Man hör talas om folk som är höggravida, men när blir man det egentligen?
Jag började fundera på en sak... Man hör talas om folk som är höggravida, men när blir man det egentligen?
jag har själv ställt den frågan nyligen, fick lite olika svar där.. men en del skrev från trimester 3 är man höggravid, och vissa säger vecka 36 då livmodern står som högst innan den sjunker.. men de e väl olika..
Min har nog sjunkt nu , för min sambo tyckte att det vart lättare att krama mi nu ; )
Nä det kanske inte har med magen att göra, men jag tycker SussiN:s förklaring om när livmodern står som högst låter ganska trolig.
Trolig är kanske felord...mer trovärdig i mina öron i alla fall...ska surfa lite och kollar om jag hittar ett mer vetenskapligt svar
Jag är verkligen HÖGGRAVID bf+ 11 idag :0)
har också hört vecka 28, men själv känner jag min bara höggravid sen nån vecka tillbaka :)
Oj, redan i vecka 28!?
Jag har själv aldrig kallat mig höggravid förrän jag närmat mig åttonde, nionde månaden.. Tycker inte man är höggravid i vecka 28 bara.. Men jag kan ha fel. ![]()
Jag gick in i v 28 igår och trodde inte att jag skulle räknas som höggravid redan nu! Däremot gick jag enligt FL's uträkning in i trimester tre i tisdags och då var jag ju "bara" i v.27..
36 har jag hört.
känner mig inte direkt högravid ens nu ; )
Personligen tycker jag nog att man kan räkna sig som höggravid när det är 2 månader kvar!
Då har i alla fall jag sett ut som jag ska föda när som helst!
Säger som Jensan 79.. jag har 2 månader kvar o nu börjar jag känna mig höggravid. tungt att gå, svårt att resa mig från soffan mm =)